onsdag 27 juli 2011

Ni na ni na ni nanna ni na ni na nanna...

Här är det semester!!!
Vi promenerar, äter, sover, läser och umgås;
med varandra!!!
Det märks att barnen börjar bli stora.
Pojkarna jobbar och sköter sig själva det mesta!
För första gången kan vi inte ens försöka få med dom på saker.
De är inte lediga!!!
Efter Rajas frukostpromenad så
satte vi oss i hammocken med varsin bok.
KM tröttnade efter ett tag och 
tog på joggingkläderna och stack ut en runda, 
men jag "knäckte" 42 kapitel i den här:
En trevlig feel-goodbok.
Tror att jag gillade "En liten hattaffär på hörnet" bättre, 
men om man läser 42 kapitel utan att lägga ifrån sig boken 
för mer än lite kaffebryggning och kolla posten
så tycker jag inte att man ska klaga;-)
Ska nog faktiskt ta och fortsätta med det en stund till!


Ha en trevlig kväll!!!

Kram Maja
*************

6 kommentarer:

  1. Det är trevligt att läsa böcker, den ser intressant ut, får nog kolla bibblan på den! Själv håller jag på med Släkten, just nu tvåan, Sigrid, väldigt bra böcker, och jag gillar just de som handlar om långt tillbaka och särkilt Vikingar, kanske har jag vatt det i mitt förra liv:O)))

    SvaraRadera
  2. Ingen kan hitta på så roliga rubriker och meningar som du Maja. Den här gillade jag skarpt ni na ni na......hahaha... Gott att höra att ni myser till det. Nu är min semester snart slut och fråga mig inte vart tiden blivit av, men vi har myst en hel del här med. Sovit länge, varit uppe länge, sånt man inte kan när det är jobb.Sytt?? Njaa är väl i planeringsstadiet...... Kraaam från MonicaJ

    SvaraRadera
  3. låter som en härlig semesterdag. Som blir skön att tänka på i vinter, Må så gott.

    SvaraRadera
  4. Härligt med semester. Inga tider att passa, ungarna är stora och klarar sig själva.
    Det verkar som om du klarar dig från symaskinen och det är nog armarna glada för.
    Kram

    SvaraRadera