onsdag 13 juli 2011

Förmiddags- frukost och fika...

...och lite annat.
De är semester och vi kan göra vad vi vill och när vi vill det!!!
 KM, jag och Raja tog en långpromenad i morse medan Jakobs Malin
låg och "drog" sig.

När vi kom hem så fikade vi på framsidan av vårt lilla radhus.
Jag gillar att skapa gröna rum.
Ingen som går förbi på gångvägen utanför kan se oss.
Vi ser inga andra heller...
Uteplatsen är liten men "naggande god".
Efter detta så tog storstädning vid av förrådet 
och det är bara att konstatera att vi kommer att ha och göra
denna semester också.
Ett tak på vår kolonilottstuga ska bytas 
och här hemma ska rensas och städas!!!

Dessutom så har vi varit på Djurkliniken med Raja.
14 dagars kur med medicin och sövning på måndag.
Tandsten och otäcka sår i munnen...
Håll alla tummar att det är ofarligt!!!
Dyrt kommer det att bli iaf eftersom försäkringen inte täcker!!!

Nej, nu tänker jag göra som strutsen!
Köra huvudet i sanden och INTE tänka på detta!
Tur att Sveriges damer spelar fotboll 
och jag har en sjal som det sakta går framåt med!!!

Ta hand om er!!!

Kram Maja


6 kommentarer:

  1. Mysig uteplats!
    Håller tummarna för Raja.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller oxså tummarna för Raja,krama henne!!Här är det lite sömningt just ,hoppas kvällen inte blir för sen!!Kram till dig oxså
    Sverige - Japan 1-1 just,hmmmm

    SvaraRadera
  3. Visst är det härligt att göra som man vill, när man vill!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Jag håller alla tummar jag har för Raja!!!

    SvaraRadera
  5. Men stackars Raja! Här hålls också tummar!

    SvaraRadera