söndag 10 juli 2011

Trött, tröttare tröttast...

...befinner oss i soffan just nu.
Jag är trött!!!
Erkännas skall att jag nickar till då och då 
medan jag försöker att läsa bloggar 
och se USA-Brasilien spela fotboll.
Bredvid mig ligger en tröttare hund.
Hon sover, men byter ställning då och då.
Bredvid henne sitter en husse som nog är tröttast!!!
Väldigt sent i säng, tidigt uppe. 
Tvättat och bakat och dessutom varit ute på löparunda.
Han sover, huvudet hänger konstigt och
jag var tvungen att kolla om han fortfarande andades!!!
************
Jag har varit på Drakträff i dag!
så roligt, men också arbetsamt!!!
Det är mycket som händer och det vill till att vara med 
och att ha många bollar i luften samtidigt!
Man är ju inte lika ung längre 
och jag antar att simultankapaciteten inte är lika god heller!
Lite handsömnad fattas, men så här blev deras nessar:

Här hade det ju varit perfekt med ett litet bus 
där ni kunnat rösta på den ni gillade bäst,
 men eftersom jag inte bett Drakarna om lov så står jag över.
Kan bara konstatera att de är fina och tuffa  och att de blev bra!!!
*************************
Helene hade sytt ett 
"Majas vändbara scrapstäcke" 
från Balipops.
Bara kantningen och lite handsömnad kvar!!!
Hur snyggt kan det bli???
****************************************
Nej, det är bara att inse!
Jag är tröttare än vad jag visste!
Ha det!!!

Kram Maja

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar