söndag 17 juli 2011

Något att tänka på...

Lika bra att inse!
16 mils stickning i bil i går var ingen höjdare!
Under fotbollsfinalen strax ska jag ta KM till hjälp och repa upp!!!
Väljer man sedan att sitta och sticka under natten,
halvsovande
så tappar man maskor!!!

Idag har jag testat min Janome 1600
eftersom jag skruvade om i
trådspänningsreglagen i förra veckan,
så var det lite
som ett äventyr idag att få till
trådspänningen bra igen.
Jag tycker att jag lyckades och innan jag satte i mitt
"riktiga" arbete så tog jag fram ett
övergivet block och testade.
Nu har jag en ny Mug Rug:

Jag lovade ju att visa min fina lilla
"pryttel" som jag köpte på quiltutställningen i går.
Det var Carina som sytt den.
Jag tycker att den är så söt!!!
Ska nog hitta ett bra och lämpligt användningsområde
till denna också!


Fy, vad snabbt de senaste dagarna gått och i 
morgon är det dags för Raja...

Hon verkar ha svarat bra på medicinen,
men man vet ju inte hur det går med narkos
och vad de eventuellt hittar!
Nu har vi henne fastande
och det kommer inte att bli lätt
att ta sig en smörgås till kvällskaffet!

Ta hand om er!
Kram Maja


11 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna för att det går bra för Raja i morgon. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Inte visste jag att du oxså är svart,,men fin va den...

    Håller med Ullis och sänder alla tankar!!

    Kramis och tack för samtalet idag.

    SvaraRadera
  3. Vilken snygg nesse du hittat. Håller tummarna att det går bra imorgon. Kram Carina

    SvaraRadera
  4. Hoppas allt går väl med Raja. Inget skoj med sjuka djur.

    Håller tummarna jag me'.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Håller tummarna att det går fint med Raja!
    Kram, Kerstin

    SvaraRadera
  6. Även jag håller tummarna för lilla Raja. kram syrran

    SvaraRadera
  7. Håller tummarna gör jag också. Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Fler hållna tummar i Sthlm.
    Du får smyga undan med din kvällsmacka så hon inte ser.
    Nessen är jättesöt.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Håller mina tummar hårt för Raja idag, det kommer gå så bra så!!!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  10. vicken gullig liten pryttelnecce du har sytt

    SvaraRadera
  11. Vilken söt nesse! Hoppas allt har gått bra med Raja under dagen! Kram, Gunilla G

    SvaraRadera