lördag 16 juli 2011

Quiltutställning-Kållandsö 2011

Tänk er en biltur på 8 mil enkel resa.
Jag hade chaufför, så det blev lite stickat under tiden.
Rätt som det är så hamnar man i ett annat form av Paradis.
KM var nog nöjd och glad över att få gå bland båthus 
och bryggor med Raja och en glass.
Jag var överlycklig över att få se 
årets 
Quiltutställning!!!
Allt som ställs ut är så fint och väl arbetat!!
Hade jag haft en portmonä, med lite större innehåll, 
(eller om jag vinner stort på travet i dag)
så hade denna kvilt varit min nu!!!
Jag älskar verkligen scrapskviltar!!!


 Fast att jag var på plats redan inom den första timman efter
utställningens öppning så var redan bonaden till denna barnkvilt såld!








 Jag ångrade så i fjor att jag inte köpte med mig en liten sak från 
"Presentbordet".
Idag blev det en present till mig själv, 
men den visar jag i morgon.

Det fanns flera fina väskor på ställningen, 
men ingen som känner mig blir förvånad att det var just denna som fick 
vara med två gånger!!!


 



 
Vackra båtar och fyrar.
Passar bra så nära vattnet!


Tyvärr fick jag inte fram de vackra blå nyanserna i denna Quillow



Så imponerande att få ihop detta!
KM har mer än en gång bett mig sy en sådan här bonad!
Jag är alldeles för bekväm i min sömnad!
Tror tyvärr att även denna fått lite andra blå nyanser än den borde.

Kvilten var så stor så jag kunde inte få med hela på en gång!!!
Då hade jag fått gå ut och stå på altanen, 
men jag är rädd att bilden inte blivit så bra då!!!

Jag förstod att Tyger & Ting 
stått för mycket av inspirationen och en del av mönstren.

Jag vill TACKA:
Majsan Andersson, Carina Berndtsson,
Britt-Marie Ekelund, Anita Bergquist
Ing-Marie Millqvist
för den inspiration som Ni ger 
genom att visa upp era vackra arbeten!!!

Om någon skulle känna sig intresserad och befinner sig
i närheten av Läckö Slott så öppnade utställningen idag
i Spikens fiskehamn och är öppen fram till 24/7.
*****************************************
Ha det gott!
Ta hand om er!!!

Kram Maja



7 kommentarer:

  1. Oj,oj så mycket fina saker....jag längtar efter att kunna sy igen...
    Tack för att du visade detta.
    Kram// Inga

    SvaraRadera
  2. Åhh så mycket fint! Tack för att du visar bilderna! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Sommar=kviltutställningar :-))
    Vilken härlig sådan du varit på. Den översta är min favorit men det var många läckra scrapstäcken där.
    Synd att det är lite långt till Läckö :-))
    Kram till dej och ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  4. Tack för att du visar bilder från utställningen för oss som inte kan åka dit. Mycket fint! Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  5. Vilka godbitar du visar oss, blev lite sysugen i ena kanten. Men det får anstå till en annan dag. Kram Carina

    SvaraRadera
  6. Vilka fina arbeten du fotat.
    Är det din tumme med lila nagellack :-)?
    Har man ingen bil så kommer man inte iväg på så många utflykter mer än med lokaltrafiken.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Oj, vad mycket fint det fanns på utställningen. Tack för att jag fick se bilderna!

    SvaraRadera