tisdag 5 juli 2011

Konkurrens!!!

Vilken dag!!!
Upp TIDIGT för att komma igång på morgonen.
Promenera med Raja och sedan tandläkaren redan 8.20!
För första gången så somnade jag nästan i en tandläkarstol!!!
Hade det inte varit för att munnen varit tvungen att vara öppen så
hade jag nog haft en skön stund med John Blund!

Sedan åkte jag med Bettan och hennes KM till Lidköping.
Jo, det blev en del inhandlat!!!!
Väl hemma hade den roliga linjal-mallen kommit: 
Tack till Anna på Annalunda 
som svarade på mitt anrop och beställde hem den/dem.
För jag beställde båda mallarna, stor och liten.
Här är den stora.
Jag älskar gäss,
men tycker att de är tråkiga att sy!
Tills nu!!!
Dessa "slängde" jag ihop på en rätt så kort stund.
nästan inget spill och SÅ roligt!!!


Fast det var ju det där med konkurrens.
Jag håller på i denna boken!
Det är ännu en av Roslund & Hellströms superbra böcker!!!
Så för att få något gjort inne i Paradiset -TROTS den roliga mallen,
så fick jag lägga undan den och försöka glömma!
Det funkade en stund.
Bara Morden i Midsommer är slut så ska jag läsa i den igen!!!
Just det ja!
Det blev lite roligheter på Quiltbutik Textilia!!!
Nu får jag hoppas på lite lagom vackert väder så att
det inte blir för varmt i Paradiset utan att jag kan få sitta och sy!
Ha det skönt!
Kram Maja

7 kommentarer:

  1. De linjalerna ser verkligen spännande ut, var det så lätt att göra flygande gäss:O))Kram..

    SvaraRadera
  2. Den linjalen så intressant ut, hur använder man den?

    SvaraRadera
  3. Linjalen ser spännande ut, jag som aldrig får mina gäss att bli bra.

    Kram Inger i Segeltorp

    SvaraRadera
  4. Vad kul med en mall som förenklar att sy gäss, de är som sagt fina och användbara men inte kanske det roligaste att sy!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Spännande linjaler. Du får ta bilder och visa hur de funkar.
    Kul med lite nya tyger så det inte blir tomt i hyllorna :-)
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kul med nya och användbara linjaler. Lycka till med dina flying geese framöver.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  7. Ha det gott i Paradiset eller hängmattan!!Kram

    SvaraRadera