måndag 11 juli 2011

Hundliv i Paradiset, eller?


Ibland är det ett riktigt hundliv att vänta på matte!
Vi skulle ju ut och promenera, men så börjar hon städa i trädgården!
Jag städade inte bara i trädgården utan gjorde rent mitt planteringsbord
och tog ut min lilla skärmatta.
Det blev en hel del gjort!
Fast innan jag hann börja sy så kom posten!!!
underbara Alpackagarn!!!
Vilken tur att Jakob kom hem tidigt.
Han fick ställa upp och hålla upp händerna så att 
jag åtminstone kunde nysta lite grand!
Tyvärr kastade jag min garnvinda för några år sedan!
Jag skulle ju inte hålla på mer med garner, (trodde jag)!!!
Den var inte helt "kry", men hade väl med lite lagning 
kanske gått att använda igen!
Tre av de olika blå nyanserna är redan instickade!!!

Undrar så när jag sätter mig vid symaskinen igen?
Just nu känns det som att stickningen lockar mer!!!
***********************
Nu ska jag kolla Johan Falk
 och sticka!!!

Ursäkta för alla mina inlägg i går.
Jag fick ett meddelande om error och försökte igen och igen och ...
efter fjärde gången så struntade jag i att försöka och ställde undan datorn.
Gissa om jag blev förvånad när jag fick ett pling om en kommentar!!!
Jag har försökt att radera, men det kunde ta 24 timmar!!
Får väl se hur det går!
Har man inte värre bekymmer än så så kan man ju vara lycklig!!!

Ta hand om er och ha det så gott!!!
Nu har KM´s semester börjat 
med allt vad det innebär!!!

Kram Maja

9 kommentarer:

  1. En hel regnbåge i alpackagarner, härligt!
    Ångrar att jag inte köpte garn när jag var i Peru, jag var inte alls inne på det där med stickning då, men jag köpte i alla fall alpackaprodukter: mössa, halsdukar, vantar, poncho.
    Alpackakött är också jättegott.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, blogger lever tydligen ett eget liv.
    Jättevackra garner du köpt. Ska bli spännande att se vad som blir av dem.
    Ha det gott, kram
    :)) Helt rätt, visst var jag med på några av Desire'es bilder.

    SvaraRadera
  3. Underbara garner Ska bli spännande att se det färdigt. Jag trodde heller aldrig att jag skulle sticka eller virka mer. Vilken tur att det går att ändra sig - det är ju så roligt! Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Härliga färger på dina garner, jag har givit upp stickning och virkning, är som inget för mig, blir ju aldrig klar med nått ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Härliga garner!!Kommer att bli snyggt och varmt!!Kram från Varberg

    SvaraRadera
  6. Villka garner! Det är så att snålvattnet rinner till här! ;-)

    Hoppas Raja fick sin promenad... :-)

    SvaraRadera
  7. Hihi - jag hade också problem, men med kommentarerna i går - blev riktigt tokigt. Spegelvänt både hitan o ditan.
    Men i dag så verkar det fungera igen.
    Ha en underbar dag!
    Kramiz

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga färger på garnerna!Jag har som mål att lära mig lite finstickning av mamma men det lär nog inte bli förräns de blir vinter och kallt. Garnet skulle bli alldeles fuktigt om jag skulle sticka nu! Ska bli spännande och se vad du hittar på av det!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  9. Visst är det underbart att vara ute och skära tyger!
    Såna där garner behöver man inte ens sticka av. Dom är som små smycken i sej självt där dom ligger
    Kram

    SvaraRadera