torsdag 24 februari 2011

Äntligen!!!

Är det någon som kommer ihåg de här?
Jag har ju stickat på dom sakta men säkert sedan någon gång mellan jul- och nyår.
Som vanligt så ville jag ju hitta på mitt eget mönster och jag ville ha en enkel modell som jag skulle kunna använda och känna mig bekväm i.
Snedknäppt halsöppninga´la kosackskjorta.
Knäppning med en stor, virkad ros.
(ja, jag har snöat in på virkade rosor);-)
Jag känner mig själv och vet att jag är en "frusenskit".
En extra halskrage som bara plockas på och av allt efter köldgraderna är ett måste!
Tur för mig, så kan jag "bolla och studsa" ideér med evaj. 
I går fick hon mig på rätta tankar.
Jag hade nämligen planer på att sy en tät ziz-zagsöm, klippa bort en del av axelpartiet 
och göra en urringad tröja istället!!! 
Kände mig lite lockad att sticka en så´n där jättestor slinga
 som skulle hänga och slänga runt axlarna!
TACK snälla BAMBI för att du fick mig att behålla min original idé!!!
*******************************
Jag känner mig dålig på att svara på era kommentarer!
Ursäkta mig.
 Jag ska försöka att bättra mig och om det är något som ni 
undrar över eller vill få ett ordentligt svar på maila mig gärna:
maria.grahm @tele2.se
*****************************
Nu ska Raja och jag gå och möta "husse" som varit och tränat!
Ha en fin kväll!
Kram Maja






12 kommentarer:

  1. Vilken underbar tröja, helt i min smak och så skönt med en lös krage! Jättesnygg!

    SvaraRadera
  2. Tror på Eva Js ord nu, du är nog en duracellkanin på nåt vis för det händer nåt hela tiden!! kramar..

    SvaraRadera
  3. Maria,,det var så lite!!

    Tröjan blev bra och bekväm och du lär få användning för den...fy vad kallt det är ute.

    här ramlar livet och allt på !!Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig tröja!
    Vi ses snart! Roligt!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Supermysig tröja! Och vad smart med lös krage som ändå hör till tröjan! Varma kläder är numera ett måste -24 grader har vi haft de senaste nätterna. Brrr! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  6. Så skön och fin Din tröja är,bra jobbat
    Inte behöver Du svara på alla kommentarer detär ju inte därför man skriver en kommentar
    Kram

    SvaraRadera
  7. Åhhh - så varm o go o mysig den ser ut din tröja...klart den skall vara så som den är...
    Kramiz o ha en bra helg

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga färger!! Och så mysig tröja! Om du har en beskrivning på virkade rosor, får du gärna dela med dig. Här eller IRL. Just nu virkar jag muffins och "dammsugare". Har du tid nästa vecka så rastar jag gärna hunden med dig! Må, ti eller on?/Lena W

    SvaraRadera
  9. Jättefin! Men vadå "sakta men säkert sedan någon gång mellan jul och nyår"?? Hade jag stickat färdigt en tröja på den tiden hade jag skrutit högt och ljudligt över min snabbhet och kallat mig stickningens Usein Bolt...

    SvaraRadera
  10. Ååååh vilken mysig tröja. Du vet ju vad jag tycker om den färgen :)
    Härlig krage. Jag är också en "fryslort" och vill ha halsduk ända upp till mun.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Oj, du var ju jättesnabb! :) Jag håller fortfarande på med en kofta som jag köpt garnet till i Göteborg. Jag handlade i en garnaffär när vi var på NQT och jag började sticka i bussen på vägen hem, därför vet jag också vilket år det var. ... *hmmm* ... Det var hösten 2009.

    SvaraRadera
  12. Vilken härlig, mysig tröja.

    Du är nog inte ensam som inte "orkar" svara på kommentarer. Jag tror det är lika för de flesta av oss som hade och saknar zoomin. Tänk om vi kunde hitta ett enkelt system att använda så vi kan vara många i samma diskussion igen.

    SvaraRadera