söndag 20 februari 2011

Lite avslaget

Jag har funderat på om det inte är dags att börja gå och lägga sig på kvällen och inte mitt i natten!
Under mitt ryggonda har jag inte har kunnat sova mer än max 6 timmar/natt och faktiskt vant mig vid att gå till sängs alldeles för sent (eller för tidigt om man så vill), för att jag inte ska behöva ligga för länge! Därför så känns det så dumt när man vaknar till och upptäcker att datorn i knät nästan är på väg ner i golvet. Fast att klockan bara är 15.30!!!
******************
Jag kan ju inte visa något av det jag håller på med nu, Mitt bus är färdigt och har redan börjat att användas och utmaningen från Drakarna är på full G, men den håller jag på tills den är klar. Jag saknar mitt tunna, lätta alpackagarn!!! Helst skulle jag maila Tant Kofta och be henne skicka några nya härvor. Jag tror att jag skulle kunna utveckla ett sjalberoende av tunt och lättviktigt alpackagarn! Jag är ju rätt så känslig mot "kli", men jag känner ingenting! I början tyckte jag att det luddade lite grand, men det var inte så farligt och nu sitter jag här och längtar efter nya sändningar!!!
***********************
Visst är den läcker?
Sanna är färdig med broderiet på sin Irländska knut och har lämnat över
den till mig för montering. 
Jag tror att den kommer att hamna på en "pryttel" av något slag.
***************************************************************


Kan visa de nya trådrullarna jag köpte igår eftersom jag fotograferat dom.
Jag upptäckte häromdagen att det var nästan slut bland de blå trådrullarna.
Nu är det åtgärdat!
***********************************
Ja, det är som jag skrev i rubriken!
Avslaget hemma hos oss!
Ni andra ska Ha en trevlig söndag!
Kram Maja

10 kommentarer:

  1. Här är det ganska lugnt också. Det mest spännande som hänt är att vi burit ut och sågat sönder min gamla vävstol. Jag har en Glimåkra kvar så jag är inte utan :)

    Kram!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  2. Denna Sanna ,dotera..Hon är helt enorm.Jättefint broderi har hon gjort!!
    Här är det så kallt trots solsken ute,och då får man vara inne och sy!!!Blir dessutom så bra!!Kram,kram ,en pling kanske??

    SvaraRadera
  3. Vilken duktig dotter du har i textilt skapande.Sånt ät väl underbart.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Håller med Eva helt superarbete hon gjort, är gräsänka en vecka nu så symaskinen har flyttat in på stora bordet så nu skall det sys mellan jobbpassen (utmaningen bl annat ) kramisar märit

    SvaraRadera
  5. Klart man inte alltid kan vara på alerten Sköt om Dig. Kram

    SvaraRadera
  6. Här är det också lite avslaget idag...vill egentligen sy lite, men känner mig som en överkokt spaghetti. Väldigt snygg "knut" Sanna gjort!
    Bamsekram Mia

    SvaraRadera
  7. Sonen har 40 graders feber, så det är rätt lugnt och avslaget här också... Sanna är ju helt fenomenal. Urläckert! Kramar Ullis
    Ps Utmaningstygerna var mycket mer pratsamma än sommarens utmaningstyg :D

    SvaraRadera
  8. Jag har inte heller fått mycket gjort idag. Till slut la jag mig i badkaret och läste en kvilttidning som jag köpte på Syfestivalen.

    SvaraRadera
  9. Vilket fantastiskt broderi. Vad ska du göra av/med det?
    Har tvättat och strukit tyger och tittat på utmaningstygerna som ligger vid symaskinen men inte gjort något med dem - ännu.
    Kram

    SvaraRadera
  10. Elisabeth: Det gör ont att såga sönder gamla vävstolar! Min har varit uppeldad sedan många år!

    Evaj: Ja, Sanna är duktig och jag är stolt!

    Gudrun: Tror att du har en duktig dotter du också. Har länkat mig vidare från din sida;)

    Märit: Ska bli spännande att se! Ha det gott vid maskinen!

    Marianne: Vi får hoppas att det går över snart!

    Mia: Bra liknelse! Jag är som en fullproppad ravioli;) Åt en hel pizza för att den var så god! Den fick INTE plats i min mage, egentligen!!!

    Ullis: Det är många som ligger med feber runt 40 grader. Inte roligt!!! Bra att du gillade de nya tygerna!!! Jag tyckte också att de VRÅLADE vad de ville bli!!! Ta hand om er nu och hoppas att inte alla blir sjuka!

    Birgitta: Har ju två olästa Homespun som jag "suger" på. Borde ha gjort som du.

    Wivi: Jag tror att jag ska sy en liten nesse eller kanske ett bokfodral med motivet i centrum. Vi får se.

    Kram Maja

    SvaraRadera