fredag 25 februari 2011

Vill, men...

Jag tror att man kan säga att jag är inne i en period där jag egentligen inte alls vet vad jag vill sy!
Jag vet att jag borde sy färdigt min rosenkvilt, men jag känner inte för det just nu!
Hela dagen idag har jag suttit och kollat på tyger på nätet!
Jag som har ett helt paradis fullt!!!
En sak är säker jag vill jobba i lila och turkos!!!
Det är nog min lila tröja och min kärlek till turkos som får mig att vilja sy i de färgerna!
Fast mest tänker jag på inspirationen jag fick första gången jag såg lila och turkos tillsammans.
Det var på U2´s konsert på  Eriksbergsvarvet i Göteborg 1987.
Långa tygskynken hängde på stänger nedfrån berget i just lila och turkos.
Det var så läckert!!!

Denna kvilten är sydd av Patricia Wisser från Patch i Göteborg. När hon stängde sin butik fick jag massor med påbörjade och halvfärdiga kviltar för att ta med till mina Afrikadamer i Skogsro.
Rut Larsson sydde
på bårder för att få till rätt storlek och kviltade! Visst är den läcker! Nästa gång vi kör till Stenum så åker den med för vidare färd till Gamboula! Tack till Patricia och Tack till Rut!
*************************
Måste kolla mer bland tygerna, kanske...
Det är stora chanser att nästa arbete i Paradiset blir lila/turkos!!!
**************************
Ha en trevlig fredagkväll!
Önskar en Maja med beslutsvånda!!!

13 kommentarer:

  1. Gör som jag så klarnar det; sy ihop färdigskurna lappar av diverse fina och fula ett tag. Då får man lust till nåt skojigare och man får sånt tempo...Jag var inne på modas mönstersida och fann så mycket! kramar pp

    SvaraRadera
  2. Sy det vi pratade om igår..bastyg i rektanglar och turkost tyg till v. högst upp och lila längst ned till höger.Vips har du en jätte fräsch quilt!!!!OCH SÅ ROLIGT!!!Fredagskram....

    SvaraRadera
  3. Det låter ju inte bra, du får surfa runt lite på nätet och titta på lite fina quiltar. Det brukar sätta igång min hjärna och det poppar alltid upp något kul som jag måste testa att sy. Jag har problemet tvärt-emot, det poppar alldeles för mycket just nu. Det är så mycket jag vill göra och kan inte bestämma mig för vad jag ska börja med och så får jag inget gjort alls. Du ska se att snart kommer sylusten tillbaka igen.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Du, jag har ett alldeles nytt tyg som bara skrek att det ville bli avskuret och ivägskickat åt ditt håll, lite turkos, lila, grönt, vitt och svart. Än har jag inte gjort slag i saken men det kommer. Jag antar att du menade en gemensam bekant som fått nya batterier och har överskottsenergi denna veckan, när du kommenterade i min blogg.

    SvaraRadera
  5. Vad du än väljer blir det kanon:-)))).Visst är lila och turkos ihop läckert.
    Trevlig helg!
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  6. Aj då, jag känner igen mig! Hoppas du snart kommer ur din "koma"!
    Pialuttans förslag fungerade på mig, så det rekommenderar jag.

    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  7. Det blir snart fart i Paradiset igen, du vet ju av vilka färger du vill sy. Jag har varit borta en vecka så imorgon måste jag in i syrummet och ta tag i utmaningen.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Om du hittar något BUS gå med där! Jag gick med i ett BUS hos någon som börjar på M... och vilken fart det blev på symaskin. Nu är det klart men får inte visas än :)

    SvaraRadera
  9. Jag tror inte att jag skulle ha kommit på att blanda lila och turkos, men det är ju snyggt. Jag hoppas du hittar din borttappade sylust snart.

    SvaraRadera
  10. din rubrik passar även mej kramisar märit

    SvaraRadera
  11. :0) Lila och turkos kan vi ta varandra i hand på :0) Det är grejer det! Här blir det inte heller nått sytt. Igår när man kom hem från jobbet och slappnade av så kom väl febern :0(. Har känt mig vissen hela veckan så det var väl inte oväntat. Så nu går jag bara och pyser, dammar av lite och bara är.Jäkligt skönt faktiskt :0)Tror jag ska titta på min nya dvd på eftermiddagen om avancerad applikation. Sen tror jag att jag ska klappa lite tyg :0) Det jagar alltid iväg min blues!Ha det gott!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  12. Lila är ju min favvofärg så det förstår jag o turkost ihop är inte heller så dumt - blir fint att blanda med lite andra färger med.
    Snart klart med buset, bara isbjörnarna slutar sin invandring så fingrarna lyder...hehe
    Kramiz

    SvaraRadera