torsdag 10 februari 2011

Det "bidde" en nesse!

Jag har sytt!!!
Ja, du läste rätt!!!
Jag har sytt!!!
Den senaste veckan har jag bara varit inne i mitt paradis för att lämna av saker och stöka till lite mer!
Inte sytt något!!!
Förmiddagen spenderade jag med att stryka och skära och eftermiddagen ända fram tills efter 18 någonting så har jag SYTT!!!
Vädret har varit "strålande" Grått och snöigt!!! 
Ja, det har varit "Skitväder", men mina ögon har fått vila!!!
Nästan ingen huvudvärk alls och jag har kunnat röra på skallen utan att den exploderat!!!
Vad har jag sytt då?
Jo, dels lite "hemligheter" och så var jag bara tvungen att sy utav Evaj´s utmaningstyger.
Jag vet att några av er tyckte att jag skulle sy ett täcke kanske t.o.m ett Afrika-täcke och jag har sparat lite grand av tyget, men det första jag kände när tygerna ramlade ur paketet i går var: Nesse!!!
Här är den!
***************************************************************
Så här såg det ut när jag satt och sydde.
Härligt med lite sällskap i paradiset.
Hennes huvud låg på min fot som var på pedalen...
*********************************************************************
Vad syr man av detta?
Någon som har en idé?
*************************************************************************
Nu ska jag försöka att svara på era kommentarer och hinna läsa ifatt lite av alla bloggar som jag följer!
Ha en trevlig kväll!
Kram Maja


17 kommentarer:

  1. Ja du Maria,,,vilken tur att du fick dessa fultyger så du fick en kick där bak och börja sy igen!!!!att det sedan blev mer än bra det du sydde av dem ,är bara att gratulera.Grattis!!!
    Får väl leta fram lite fler fultyger så blir det ännu högre fart på fru Grahm!!Kramen

    SvaraRadera
  2. Så är ordningen återstäld,Skjönt att Du sluppit värken.
    Nessen blev ju fin med sina ryska gummor. Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Maja - kul att du syr igen. och vilken fin necessär du sytt sen! Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Tydligen hjälpte det med lite sylust igenom cyberspace. Snygg nesse, det andra du frågade om vet jag inte vad man skulle kunna för någonting av.

    SvaraRadera
  5. Den blev ju läcker och vilken fin frihandskviltning!!! Kram syrran

    SvaraRadera
  6. Det var en otroligt läcker nesse du fick till där!! Kul att du kommit igång att sy, har själv idag fått sytt lite... underbart helt enkelt!
    Kram Susdanne

    SvaraRadera
  7. Kul att höra att du är på G igen! Nessen blev jättesöt med gulliga små gummor. Jag tror att Raja känner att matte mår bra och då kan hon ta det med ro men håller lite koll på dig i alla fall. Tyvärr vågar jag inte råda dig när det gäller de ljuvliga tygerna.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar nesse! Jättesöt! Du får skaffa mörkläggninggardiner så du kan sitta i mörker och kura även när solen skiner! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  9. wow - vilken frihandsquiltning! Snyggt jobbat! kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Heja Maja! Kul att du fått fart i Paradiset igen - men ta det försiktigt. Nessen blev jättesöt med gummorna.
    Tar du aldrig bort foten från pedalen när du stannar maskinen? Jag skulle inte kunna ha en hund liggande på min högerfot :)
    Kram

    SvaraRadera
  11. Glömde skriva att jag tycker panelen med blommorna är så vacker så den kan du göra en tavla av eller klippa isär och göra 4 st.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Evaj: Ser fram emot "fultyger" fniss, Det du tycker är fult brukar jag ju gilla!

    Marianne: Ja, vad mycket gladare man är när det inte gör ont!!!

    Annika: Ja, det ärr kul attt sitta bakom "spakarna" igen!

    Carina:Ja, du och Evaj har hjälpt till en hel del;-)

    Gunilla:TACK!!!

    Susanne: Tack! Ja, nessen blev söt, men i helt fel storlek enl. dottern;-)

    Carmen: Raja är mycket medveten om hur matte har det.

    Ullis: Jag har persiennerna neddragna i fönstren på baksidan, men vad hjälper det när jag sitter i köket eller är ute med Raja?! Trots solglasögon ...

    Wivi: jag har inte tänkt på hur jag har min fot när jag inte syr. Måste nog titta lite på det i morgon. Att
    ha Raja liggande så nära är egentligen bara skönt!

    Jenny: Tack. min frihandskviltning är ju mest lek så jag vågar inte riktigt tro att andra kan tycka att den är fin.

    Wivi: Tack för tipset, men det är egentligen inte till mig.

    Kram på er alla!
    Maja

    SvaraRadera
  13. Så läcker o va fint du quiltat :)
    Kul att du kommit igång igen

    Ha de gott

    SvaraRadera
  14. Toppensak du sydda av tyget och du är en baddare på att frihandskvilta. Vilken lycka!
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  15. Kalasfint! Kul att du fått lite lindring i värken. Kissen är ju go som vill hjälpa dig....
    Det var jättefint tyget så ja varför inte bara använda som tavla...
    Kramiz

    SvaraRadera
  16. TACK TACK du förgyllde verkligen min nattjobbhelg, skall anta utmaningen hittade mönstret i huvudet när jag såg tyget KRAMISAR märit

    SvaraRadera
  17. Åh, vilken söt nesse!! Och sötnosen Raja!
    Kramelikram Mia

    SvaraRadera