söndag 27 februari 2011

Terapisömnad!

Jag kan sy!!!
 Jag är inte rädd!!!
Fast just nu så känns det nästan så!
Idag tog jag KM till hjälp och så flyttade vi 
2 stycken bord ca:40 cm. 
Sedan insåg jag att det inte går att göra  något bättre i mitt Paradis!
Om det skulle bli bättre så måste några skåp flyttas ut 
och KM sa ganska så bestämt att det skulle inte ske!!!
Jag har ett annat alternativ:
Jag kan ju börja städa 
och plocka upp!!!
*****
Nu kände jag att jag ville sy!
Att jag behövde sy!
Jag utmanade Lizzan och alla andra på hennes sida för någon 
vecka sedan att sy någonting varje månad av året 
där det finns hjärtan med i motivet.
I morgon är det sista Februari och då hinner jag nog inte ens in i Paradiset 
så därför var jag tvungen att sy något idag. 
Jag öppnade lådan med tester.
Plockade fram en provbit där sömmarna inte riktigt möts.
Fram med scraps från en JellyRoll och sy applikation.
Efter 2 omgångar med kviltning som fick sprättas bort p.g.a. dålig
trådspänning (fel tråd). Så blev det så här!

Inte det bästa och absolut inte det snyggaste,
 men några timmars syterapi. 
Dessutom fick jag användning för en lång bit kantremsa 
som låg i sin burk och väntade på att jag skulle komma ihåg den!
Så här såg kvilten ut som jag sydde åt Anna.
Jag ändrade på mönstret och sömnadsordningen i denna.
Bättre skarvar mellan sömmarna och en lång, vit, samlande remsa 
istället för massa korta små bitar.
************
Nu är jag mindre rädd och jag kan sy!
 Jag måste plocka fram lite mer inspiration och framför allt städa!
Fast inte i kväll. 
Jag Skypar med Sanna och ska mysa lite i soffan!
Måste samla mig lite.
I morgon ska jag till tandläkaren!!!
*******
Ha en fin kväll!
Kram 
Maja


12 kommentarer:

  1. Så klart att du kan sy, det har vi väl alla upplevt!! Men ibland måste man liksom invänta läge ;o)
    kramar...

    SvaraRadera
  2. Man ska inte underskatta att vissa saker behöver mogna fram... i ditt fall till helt underbara alster! Grattis till dem!! JÄtteläckert med det vita runt allt färgglatt!
    Ha en skön avslutning på februari...

    SvaraRadera
  3. Wow,dessa var riktigt läckra.Hur snabb är du egentligen??:-))
    Skön kväll.
    kram

    SvaraRadera
  4. Lite påskris vill jag ha.Det minner om att våren är på väg.
    En och annan påskduk äker nog fram.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fräsch och krispig tycker jag att den blev. Fy vad trist med tandläkarbesök, ska tänka på dig! Idag har jag skurit och sytt ett par timmar med Lollipop-tygerna och med lite hjälp av mamma är nu alla rutorna färdigskurna och ska bara sys ihop till en "filt" till svärfar...:)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Ibland spelar det inte någon roll vad det blir eller hur det blir, bara man gör något. Kul att du känner att sylusten börjar komma tillbaka.
    Så snyggt det blev med de härliga färgerna tillsammans med det vita.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Nu vet jag varför du inte har sylust idag, du ska till tandläkaren det kan få den bäste att tappa sylusten, snygga quiltar.

    SvaraRadera
  8. Karamelligt och smaskigt SYR du istället för att ÄTA godis - och du behöver nog inte vara orolig för tandläkarbesöket. Jag har också hittat sylusten efter din utmaning :-))
    Kram

    SvaraRadera
  9. Pia: Ja, jag vet att jag kan sy! Det är barra lusten som fattas! Lusten att städa i Paradiset så att jag hittar allt jag vill ha fram.

    Susanne: Tack! Fast dagens arbete var inte så slitigt!!! Det är resultatet av förra vårens arbete
    ;-)

    Gudrun: Tyvärr inte snabb alls. duken blev ju klar i dag, men allt förarbete var gjort. Kvilten har varit färdig i ett år.

    Marianne: Någon bonad blir det nog, men inte så mycket mer!

    Mia: Du är helt otrolig!!! Det är så roligt och inspirerande att få lotsa dig i lappteknikens kringelikrokar!!!

    Jenny: Tack!!!

    Carmen: Du har så rätt!!!

    Carina: Hoppas att du har rätt, fast jag tror nog att det mesta beror på att jag har för mycket liggande i högar. Inspirationen får inte plats!

    Wivi: Godis sömmerskan Maja. Tack det var en fin komplimang!!!

    Kram på er alla!
    Maja

    SvaraRadera
  10. Så fin jag gillar den vita inramningen. Det gör färgerna så klara.

    SvaraRadera
  11. Jag måste ju få säga att jag tycker att det är sååå roligt att lösa o se allt bra du gjort. Jag kan sy...bra sagt! Jag har sista tiden bara sagt att - jag kan inte sy...men jag får kanske ändra detta...men ingenting blir så bra som jag skulle vilja o jag tappar tålamodet o låter det vara som det blev då det inte vart som det skulle...oxå en inställning men det blir ju klart i alla fall.
    Kramiz

    SvaraRadera