söndag 13 februari 2011

Broderat & Borttappat!

Carina i Furulund smittade mig med broderibaciller!
I dag har jag broderat, broderat och broderat.
http://www.littlemissshabby.com/ Jag började med Februaris block och är färdig med det!
Januaris block är halvklart!
Bilder på dessa kommer när jag hittar min kamera!!!
Nu har 3/5 delar av familjen letat efter den, men den är borta!!!
Jag vet att jag hade med den in i Paradiset för att fotografera det färdiga blocket, men borta...
Jag vet också att vi har andra kameror, men jag vill ju ha min!!!
Därför får ni nöja er med två bilder på något jag längtar efter!!!
 Mina lavendelblommor. Jag har två olika rabatter med lavendel. Älskar doften av den vackra blomman!
Vättern! Kallt friskt och rent vatten!
Här sitter jag gärna och tittar och lyssnar på vågorna!
**************************************************************
Sorry, folks!
That´s all for today!
Ha en skön kväll och en natt fylld av sömn!
Jag ska leta efter min kamera och se på Sherlock!
kram Maja

5 kommentarer:

  1. Jag längtar också efter vår o sommar. Vi har haft ganska bra väder här nere i helgen men fy sjutton vad det är kallt. Tyvärr får vi väl dras med kylan en tid till.
    Hoppas du snart hittar din kamera, jag vill ju se bilder på det du håller på med. *nyfiken i en strut*
    Kram o snart godnatt, måndag imorgon = jobb.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du hittar kameran.
    Härliga bilder, längtar efter vår och musöron.
    Jag har också laddat ner det mönstret men inte skrivit ut det ännu.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag är inte förvånad över att du föll för snögubben, blir din också en designvariant? Det kommer min att bli! Jag undrar hur man ska hålla sig ifrån smittorna?

    SvaraRadera
  4. Ååh nästan så jag känner doften av lavendeln. Härligt!! Och vattnet sedan- finns det något mer rofyllt?
    Visst är det kul att brodera, ser fram emot att få se det du gjort. Lyft på en tyghög, eller två, så skall du se att kameran står där och tittar på dig :-) !

    SvaraRadera
  5. Carmen: Kameran är tillbaka, men jag undrar vem som lånat den?

    WIvi: Kul! Du lyckades ju så bra med vatten-BOM-en.

    Carina: Tack för tipset! Ja, min blir verkligen en egen variant!!!

    Annika: Jag lyfte på tyger, men kameran låg på stolen där jag satt när jag letade efter den!!!
    Något konstigt, eller hur???

    Kram Maja

    SvaraRadera