torsdag 17 februari 2011

"Fågelsjukan"

I helgen blev jag smittad av "Birdie-blocks sjukan". Åh, så roligt det var att sitta och pilla bland moulinégarnerna och välja nyanser och brodera. Jag är mest van att brodera stjälkstygn, så varför jag valde att använda efterstygn har jag egentligen ingen aning om (kan det ha stått så på mönstret)? Stygnlängderna har en hel del övrigt att önska, men vad roligt jag haft!!! Blocket här ovan är Januariblocket och det här under är Februariblocket. 
Gissa om jag längtar till Mars?
Jag sydde februari först och var lite feg i färgval och lyckades inte heller centrera motivet riktigt, men vad gör det om 100 år?
*********************************************************
När jag startade datorn så hade jag fått mail.
Min kära "Duracell" Bambi hade skickat bilder på sin duk.
Det mittersta tyget, med blommor, i blocken är en liten tygbit som Sanna köpte på Irland och som jag tyckte att Evaj skulle få ta del av. Tråden är en del av utmaningen. Arbetet skulle frihandskviltas!
Stackars Evaj; vilken vän hon har i mig, men hon löste uppgiften och fick en jättesöt duk "på köpet".
Det är ju faktiskt så att om man inte testar så vet man inte vad som funkar!!!
Grattis till ett fint jobb Eva!!!
**************************************************************
I dag har varit en dag full av inspiration och jag har sytt!!!
Sytt så mycket så min kära Horizon ska få åka till "Symaskinsdoktor" Patrik på Skövde Symaskiner i morgon!!!
Jag vet inte hur det var med alla som fick sin utmaning idag.
Hoppas att ingen ligger sömnlös och våndas, för det ska vara roligt!
Och det har jag haft idag.
Bild kommer den 17:e Mars!
Ha det nu gott!
Misstänker att flera av er läser detta till morgonkaffet!
Ha en bra dag i så fall!!!
Kram Maja


12 kommentarer:

  1. I morgon skall jag sova länge länge....för natten går nog åt till fundering!!
    Nej, Maria så allvarligt är det inte ..utan det skall bli så roligt igen med en ny utmaning.har ju klarat en iaf.
    Kram på dig och sov gott du me

    SvaraRadera
  2. Vilka fina fågelblock du har sytt ochEvas duk är jättefin

    SvaraRadera
  3. Härlig pippi du fått! Och tack för kul post! Lydig som jag är, har jag haft kul ikväll :-) So long! KRam från en som inte kollar datorn vid morgonkaffet....

    SvaraRadera
  4. Här är en nattugla som kollar datorn innan sänggåendet. Jag har också skrivit ut pippifåglarna men inte plockat fram tyger ännu. Det var ju så himla roligt att brodera Under the Sea förra året så jag nappade direkt på fåglarna. Kul att du fått ordning i dina trådburkar :)) med Sannas "hjälp".
    Tygerna ligger strukna och har fått ett par kompisar men jag har inte bestämt än vad jag ska göra av dem. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag läser mail till morgonkaffet, även om datorn knastrar oroväckande av knäckebröd!
    Min Bus-post kom igår och jag har en idée som jag vill göra :) Men min man håller på och lägger nytt golv i syrummet. Har en annan plats att sy men den ger inte samma inspiration. Ska köpa ett nytt skåp idag och kanske att jag kan börja flytta in på lördag.

    SvaraRadera
  6. Vilka söta månadsblock!!! Underbara och Evas duk är ursnygg tycker jag! Nästa lördag ses vi! Kram Mia

    SvaraRadera
  7. Huvve på spiken kan man lugnt säga, sitt er med kopp nummer två i näven och läser dina rader. Trots att jag harat att brodera för hand börjar jag känna att fågelsjukan kan ha smittat mig. För försöka låta bli att titta på alla fina block så kanske jag klarar mig ;)
    Ha en underbar dag!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  8. Förstår att du längtar efter nästa block...så söt BOM.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  9. Kul att du fått pippi på att brodera. De är jättesöta! Vad gör det att det är ojämna stygn, det ska väl synas att det är handsytt! Och nejdå, utmaningne har inte orsakat sömlöshet :o) Ha en bra dag du också! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  10. Ja du vad säger man idag... jag har sannerligen fått både fågelsjukan i svininfluensan tror jag. Misstänker att jag inte kommer hinna med att bli klar med "buset" till den 17 mars 2011 för jag tror jag kommer utveckla en tygallergi snart också.... Det kan komma väldigt plötsligt har jag hört! typ redan då man ser SIN POST i brevlådan!!!!! ;) Kram!

    SvaraRadera
  11. Vilka gulliga block du sytt och Evas duk är jättefin den med.

    SvaraRadera
  12. Dina fåglar blev jättefina och så gulliga. Det var en fin du Eva sytt.
    Tack för rolig post. Jag tror att jag vet vad jag ska sy av buset, det är något jag behöver och som jag tänkt sy för längesedan men inte blivit färdig att göra.
    Kram

    SvaraRadera