lördag 26 februari 2011

Liv bland lapparna!!!

"Pingelträff" idag. 
Härliga kvinnor som gottar sig i underbara tyger!!!
-Tror ni att jag fotograferade? Nej, naturligtvis inte!!! 
Huvudet sitter "under" armen på fru G just nu!
Jag hoppas verkligen att jag får möjligheter att fotografera allas arbeten, 
för dagen bjöd på massor med läckra Charm-packs!!!

Som tur var så fick jag med Ingers bordstabletter och hennes 
version av "Majas vändbara scrapstäcke".


Ljuvliga rosa nyanser och en mild äppelgrön.
Tyvärr ser kvilten lite blek ut på bilden, men det stämmer inte med verkligheten.
Den var så fin!!!
************

Tyvärr så glömde jag att fotografera Mias bordstabletter.
Detta är den som jag redan visat, men ni skulle bara sett dom IRL!
Det var riktigt "maffigt" när man såg flera på en och samma gång!
*********************************************
Nu är jag rätt så trött!
Kvällen kommer att på bjuda varma mackor bara jag orkar resa på mig och göra dom!!!
Ha en trevlig lördag kväll!
Kram Maja 

12 kommentarer:

  1. Vad är det med oss Maja? jag är också trötter....KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  2. Snälla rara goa Maja!! Gör ett mönster på ditt underbara vändbara scrabstäcke. Jag vill vara nr ett att köpa det..... Vilka fina alster och vilka färger, du visar från din quiltgrupp idag. Hoppas allt är bra med dig. Kramar från MonicaJ

    SvaraRadera
  3. Visst är det typiskt att man glömmer nått så viktigt som kameran när det borde vara med :)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Usch ja, här är en till som känner sig hängig. Jag vaknade 05.30 med huvudvärk och den har suttit i hela dagen även om jag käkat flera piller. Känner mig fortfarande hängig och den förbaskade huvudvärken släpper inte taget.
    Synd att du inte hade kameran med dig. Jag har många gånger haft kameran med på våra träffar men glömmer använda den, det är ju inte heller så kul. :(
    Kram och hoppas du snart känner dig pigg igen.

    SvaraRadera
  5. Läckra tabletter. Det vändbara scrapstäcket är också fint.
    Efter en god natts sömn är jag pigg idag och har sytt klart din utmaning. Skickar bild när jag lyckats komma in i min gamla sega dator för att föra över bilden(använder nu PROs laptop).
    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh nej!! nu får jag ju sån där prestationsångest inför "buset" som ligger på "vilohyllan" (=gömd bakom dataskärmen)... att se allt fint här är som att se Mona Lisa på Louvren o tro att man sen ska klara av att göra en streckgubbe med trubbig blyertspenna... Ja jösses - det blir nog bra med allt. ;) Men bäst blir det att få njuta av din blogg!!! :) Kram!

    SvaraRadera
  7. Oj vad jag gillar det rosa och äppelgröna täcket. KRAM

    SvaraRadera
  8. Kände mig lite off idag, men fick energi av kursen! Alla Verna-rutor är sydda och tillskurna, men jag ska lägga undan dom och börja på Lollipop för jag vet inte vad jag vill göra med Verna. Lollipop ska bli en kvilt till svärfar, han vill ha en filt så jag tänke en kvil är väl lika bra.
    Kramelikram Mia

    SvaraRadera
  9. Hoppas mackorna blev läckra!Ja,härlig söndag med skidor.
    Ha en fin dag-vad du än pysslar med.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  10. ÅÅå vilka härliga färger i era tyger. Skrattade när jag läste ditt inlägg i min blogg, Fniss numera har jag såå litet syrum så sakerna måste staplas på varann. IOf staplades det förr med hmmm... fast jag hade så stort rum.
    Jag har en elnapress som jag inte riktigt får plats med så Sambon å jag har varit i uthuset och mätt ett gammalt turkosa bord som dottern har där. Men de var för rangligt. Vi har inget passande på jobbet heller så imorgon kväll skall dottern och jag åka till en gammalt & nytt affär o kolla om jag hittar nåt passande stadigt minibord.Tills vidare står de på golvet ja "elnapressen då "

    SvaraRadera
  11. Snälla, kan du inte fundera ett varv till på att göra ett mönster på scrapstäcket till försäljning? Betalar gärna! Kram, Gunilla G

    SvaraRadera