måndag 7 februari 2011

Stannar hemma?

I morgon tar vi en tur till Stenum. Jag orkar inte ha alla kassar med kläder, tyger och Afrika-täcken i hallen längre!
Sent i eftermiddags plockade Sanna i väskor med gamla dockor och "gosedjur" för att se om det fanns något som hon kunde tänka sig att skiljas ifrån.
Det blir en hel del som får åka med, men inte denna kanin som jag sydde när hon var en liten tös. Smutsig, men med egen designade kläder. Tyvärr får den väl "krypa" in under sängen igen, men denna får i alla fall stanna kvar hemma.
 
Har ni sett en sådan  här docka någon gång?
Egentligen skulle den ena vara glad och den andra ledsen.
Jag gjorde en blond och en brunett!
Den får också vara hemma!
När vi höll på och fotograferade  så var ju naturligtvis Raja med.
Hon ser väl inte ut att ha allt för mycket emot att ha en docka som viskar i hennes öra.
Vad det är för hemligheter kan jag inte berätta om, men nu händer det "grejer" i
huset igen!!!
Vi får se hur det går!!!
En väldigt trött Maja
ber att få tacka för sig för i kväll!
Ha det gott!!!
Kram 
Maja

6 kommentarer:

  1. Klart att kaninen ska stanna hemma. Klimatet i AFRIKA passar nog inte honom Kaniner gillar gräs inte sand. Säger en djurvän. Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hade också låtit kaninen fått stanna hemma, den är ju sååå gullig. Raja ser nästan ut att bli överfallen av dockorna, kul bild. :)
    Kram och godnatt

    SvaraRadera
  3. Klart man inte kan ge bort allt, vissa saker måste ju få bo kvar. Låter som det är spännande saker på g...
    Krm Lizzan

    SvaraRadera
  4. Nu blev jag nyfiken! Hoppas du snart avslöjar vad som är på G.

    Man kan inte skiljas från allt man har, vissa saker har en särskild plats i hjärtat och dem måste man få behålla.

    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  5. De viktigaste minnena/gosedjuren kan man kanske inte skiljas ifrån.
    Så söt dockan/dockorna är. Vilken kul idé med två i en.

    SvaraRadera
  6. Inte kan man skiljas från allt. Det finns saker som har en alldeles speciell plats i hjärtat.
    Så´na där dockor har jag sett på marknader men det var rätt länge sedan nu. Kul idé i alla fall.
    Kram

    SvaraRadera