tisdag 8 februari 2011

Hålla örat!

-Jag är inte med för att hålla handen, utan för hålla dig i örat, sa käre Maken.
Det var kanske tur det!
När vi åkte till Stenum i dag så ville jag "bara" gå in och titta lite på Slöjd Detaljer.
Fyndbitar för 10:-/bit av finfinaste lappteknikstygerna. 
Jag hade samlat på mig en stor hög när Sanna pekade på en hylla!!!
Westminster Fibers.
Jo, jag handlade, men jag kände det "lilla imaginära nypet" i örat så jag "höll mig någorlunda på mattan"
Alla som känner till min vurm för snögubbar förstår varför detta tyget fick följa med hem!
***********************************************************************
Nu hoppas jag verkligen att jag kan hitta lite inspiration och syglädje igen!!!
Min ene älskling påpekade i morse att morsan är både gnatig och sur!!!
Jag har ryggont och migrän!
Hur 17 ska man orka vara förtjusande och rar då?
Hoppas att jag inte förpestat er med min grinighet, men om någon har lite glädje och ork 
så skicka gärna lite till mig!
******************************************************
Jag lämnade av täckena, tygerna, kläderna och allt det andra till Ingrid på Stenum i dag 
och hon är smittsam i sin glädje!
Önskar att jag haft tid att sitta ner och suga åt mig lite optimism!

Ha en trevlig kväll!
Kram Maja

15 kommentarer:

  1. Räcker det inte med att klappar tyger när du mår pyton? Jag har för ovanlighetens skulle lite sylust, gräver djupt i trådbackarna med scraps för att reducera dem någon millimeter.

    SvaraRadera
  2. Ohh vilka härliga tyger! Hoppas du hittar din sylust snart!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Blir jag avundsjuk när jag ser dina tyger???? Jaaaaaaa, vilka fynd du gjort. Här kommer inspiration i mängder till dig, märker du det inte idag, så "hommer" det imorgon, som en kille sa på jobbet. Det är väl inte lätt att känna inspiration med migrän och ryggont. Krya nu på dig vännen. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  4. Vilka fynd!!! Snögubben är ju bara så söt!
    Jag hoppas din onda rygg och migränen snart försvunnit och sylusten kommer tillbaka!

    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Här kommer det masssor av sylust!!!!Kramar och krya på dig!!

    SvaraRadera
  6. Så roligt med de fina nya tygerna. Mindre roligt är ju ditt onda och jag förstår till fullo att du inte har inspiration och ork att sy. Du Får vara gnällig och sur när du har ont - för sedan när det släpper blir du den vanliga glada positiva Maja igen med massor med ork och syglädje. Ja håller tummarna att det kommer snart! Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Vilka fina tyger du köpt. Ibland blir man riktigt glad bara av att shoppa och speciellt när man kan fynda så hälsa dem där hemma att de ska låta dina öron vara ifred.
    Att du skulle vara gnatig och sur har jag inte märkt något av. Jag förstår dig så väl, inte kan man alltid vara på topp. Hoppas du snart mår bättre.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Vilka fina tyger Du köpt.Hoppas Du känner Dig bättre i morgon. Tack för titten hos mig. Kram

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt tygfynd! Gnäll på lite du (även om vi inte märker det här på nätet) och hoppas snart det onda går över och att du får lite energi av dina tyger, glada tillrop och en tom (tommare?) hall :-)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Härliga tygfynd! Inte roligt med ont i ryggen, det vet jag av erfarenhet, och att dessutom ha migrän (har jag ingen erfarenhet av), då FÅR man vara gnatig och sur. Hoppas alla krämpor snart är borta så kommer nog sylusten fort.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jättefina tyger du hittat....så fina finns nog ine här...får nog bli i "Öret"(Örebro) som mina flickor säger....
    Har oxå försökt hitta kreativitetsformen men den ville inte vara med riktigt i går eller ens i dag ...men i morgon kommer den lite varstans även hos dig...
    Då ska här sys ST valentin - om jag fixar det - tja -med lite god vilja då -
    Hoppas din värk går över
    Kramiz från snurriga mig

    SvaraRadera
  12. Wow vilka härliga tyger! 10 kr för tygbitar låter farligt... Det finns en fördel med att vara singel, det är ingen annan än jag själv som kan komma med förmaningar :oD Hoppas du hittar din sylust snart! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  13. Vilka fina tyger du fyndat. Tänk vilket jobb du lägger ner på alla dessa fina täcken du syr och får som du sedan levererar vidare och vilken glädje dessa barn får av dem. Detta ger ju en hur mycket energi som helst när man har glädjen att få sy och har den möjligheten.Kram på dig Maja och krya på dig. EvaM en som fortfarande inte har ström fullt ut.

    SvaraRadera
  14. Hej alla härliga kvinnor som skrivit kommentarer!
    Jag har läst!!!
    Det är bara så att stundtals är jag för lat för att svara var och en induvidiellt!
    jag vill att ni ska veta att jag uppskattar era kommentarer SÅ mycket!!!
    kram Maja

    SvaraRadera