onsdag 16 februari 2011

BUS PÅ VÄG!!!


Nu är tygerna skurna och packade.


"Reglerna" nedskrivna.

Kuverten stängda.
Det är bara portot kvar att sätta på, men det finns i affären, och sedan är de på väg!
Kan konstatera att jag nog bestämt lite mer denna gången.
Samtidigt måste jag nog också erkänna att jag tyckte att det var en liten rolig detalj 
som jag fick med i reglerna som gör att jag också tänker vara med på detta buset!
Jag vill ju också vara med och leka!!!
Vill påminna alla deltagarna om att det INTE är någon tävling utan mer en utmaning för att se vart ens egna gränser går 
och om man kan "töja" lite i dom, 
eller kanske plocka fram barnet inom sig!
 Det är ju dessutom roligt att se vad ett "gäng" människor kan skapa utifrån samma utgångsmaterial.
Nu får man lägga till 3 stycken egna tyger till framsidan + 1 extra till baksida om man vill!

Det är DU som är konstnär och skapar det DU vill inom 
reglernas ramar.
Kom ihåg att ha roligt!!!
Det finns inget rätt eller fel!
Det finns bara Ert sätt!
Den 17 mars vill jag ha bilder på era arbeten.
Vernissage på min blogg den 18/3-11 
**********************************************
Jag kan bara hoppas att alla tycker att detta ska bli roligt och kul!

Nu ska jag promenera iväg till affären och samtidigt passa på att ta med KM och Raja på en långpromenad.
Jag måste vädra ur "spindelväven" ur skallen och promenera bort lite stelhet!
Hoppas ni får en fin kväll!
****
Jag ska se mina "favvolag" Arsenal och Barcelona spela 
Champions Leauge fotboll mot varandra!!! 
Hejar nog på Arsenal mest iaf!!!
Kram Maja

14 kommentarer:

  1. Denna utmaning heter ju duga, ska bli mycket spännande att se allas alster.

    SvaraRadera
  2. Pirrepirr, vad har jag gått med på ??? Haha, det vill bli bra, eller hur MajaBus?
    kramen

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj! Vad ska det bli av dessa tyger? Nu får chipet jobba.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så kul det skall bli att se vad ni gör av dessa tyger!

    SvaraRadera
  5. Spännande bus, ska bli kul att följa på åskådarbänken!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  6. Oj, oj! Men det ska bli kul att följa det från mittfältet också:)

    SvaraRadera
  7. Spännande tyger. Ser fram emot Vernissagen :-)) Lycka till alla Bussömmerskor. Kram!

    SvaraRadera
  8. Åh jösses då, vad ska man göra av detta!?!?!?!? Tankeknölarna sätter redan igång. :o)
    Väntar med spänning att se vad som finns i kuvertet.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jisses Amalia! Vad är det för hemliga krav du har nu då? Ja det är bara att kolla brevlådan i morgon och sen se till att skrämma liv i de slumrande små grå och hitta på något! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  10. Ska bli kul att kolla posten imorgon! Kanske får brevets innehåll följa med på sydag på lördag... Kram så länge! Jenny

    SvaraRadera
  11. Jaou!!!
    Nu har jag fått dem!
    Busbra tyger o fantasin skall släppas lös från källarkontoret där den varit inlåst tills vidare.
    Kramiz o tack

    SvaraRadera
  12. Jag som förmodligen är den sämsta sömmerskan i denna bloggvärld ska alltså ge mig an detta BUS snart... väntar ivrigt på posten. ;) Bara jag får se exakta regler o tygets utseende sen så ska jag nog minsann.... eh.... göra nåt BUS av det. ;) Kram!! *spindelväv i skallen" hahaha - själv har html-koder hakat upp sig i min skalle här i eftermiddag. :)))

    SvaraRadera
  13. Vad spännande det ska bli att se vad alla syr av de tygerna.

    SvaraRadera