fredag 11 februari 2011

Ni vet väl att jag tror på änglar?

I dag fick jag nog träffa ännu en!
Efter artikeln som skrevs om Afrika-täckena, som vi ställt ut
 i bibloiteket i Ryd, 
så har vi fått tyg och de fina stickade babykläderna som jag visat under veckan. 
Den som skänkte de sakerna vet jag inte ens namnet på så att jag kan skicka ett TACK till!
************* 
Idag kom en dam hem till oss med tyger och kläder!!!
Efter två timmar av sortering så kunde jag konstatera att vi snart måste ta oss tillbaka till Stenum 
för att lämna av en last till!
Så mycket fina tyger!!! 
Bomullstyger till våra lapptäcken. 
Bomullsblandningar som kommer att bli fina klänningar och kjolar
 (och som flickorna i Hushållsskolan i Gamboula kommer att få sy själva). 
Grövre bomullstyger som kommer att bli praktiska sittdynor, 
(men som också de kommer att sys nere på plats i Afrika). 
Färdigskurna kvadrater i olika storlekar. 
Jag plockade undan en kasse med kvadrater som jag tänkte att vi skulle kunna sy av i Afrikagruppen, 
men om vi skulle behålla alla tyger här i Ryd och sy av själva så tror jag inte att vi någonsin skulle bli färdiga!!!
 Som jag skrev så tog det två timmar att sortera denna underbara gåva!
Klädsömnadstyger blandat med gardin-och andra inredningstyger!
Linne i de ljuvligaste färger!!!
*************
Jag vill skicka ett stort TACK till vår generösa givare och samtidigt önska Dig Välkommen 
att komma och hälsa på när vi har en träff i vår grupp!!!
************************
Samtidigt så kom ett nytt Afrika-täcke till mig i dag.
Täcket var ett vackert 9-rutan och snöboll.
Hon som sytt heter Gunilla, men jag gjorde sönder paketet när jag öppnade och skyndade 
att slänga allt papper så tyvärr glömde jag att ta efternamn och adress.
Jag kommer iaf ihåg att det var från Norrtälje! 
Tack snälla du som sytt och skänkt!!!
Jag kommer att sätta in bild, men inte idag!
******************************
Nu vill jag önska er alla en trevlig fredag kväll!
Kram Maja


6 kommentarer:

  1. Ja tänk vilka underbara änglar vi omger oss med!
    Ha en underbar fredagskväll goa du!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Du och jag har diskuterat denna gåva innan idag,,och det är helt FANTASTISKT!!
    Lycka till med alla tyger ,kviltar och gåvor till Afrika.
    Nu tror vi att de våra är i luften... efter 15-16 timmar på Arlanda.
    Änglar finns ,,,jag vet!!Kramen på dig

    SvaraRadera
  3. Fantastiska människor, precis som du som lägger ner tid och energi på att göra människor i Afrika glada också! :)

    SvaraRadera
  4. En fantastisk gåva! Den kommer skänka glädje till många :)

    Kramar från en sömnlös!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Visst finns det änglar och jag tycker själv att du är en av dem.
    Jättekul att ni skickar tyger som de själv också kan skapa av. Där finns säkert en del kvinnor som gläds över tyger och trådar, lika glada över sitt färdigsydda som vi är över vårt.
    Kram

    SvaraRadera