onsdag 23 februari 2011

Tyger som valuta!

Så hände det sig att jag idag fått två stycken alldeles underbara Kaffe Fassett tyger!

Varför det kan man ju fråga sig?
Jo, jag hamnade med en mugg kaffe i ett kök. 
OCH helt plötsligt skulle JAG skära block så att de fick den absolut perfekta storleken.  
OCH sedan skulle JAG sy lite grand på en nesse som behövde bli klar. 
OCH sedan skulle JAG fixa en handsömnad som var SÅ svår. 
Och rätt som det var så var hela kantbandningen klar. 
OCH om JAG får säga det själv så blev det riktigt bra. 
Förhoppningsvis så blir det en present till en söt liten tjej nu när den äntligen är klar!!!
OCH sedan skulle jag gå hem och fick sällskap på promenad.
Väl hemma i min hall får jag en kasse.
-Du får INTE titta förrän senare!!!
Senare tittade jag  i påsen och då såg jag: 
"Världens bästa betalningsmedel" 
Kaffe Fassett tyger!!!
******************
Men, Usch vad dryg jag verkar;-)
Jag som bara skojar med min kompis!!!!
*************************
Nu ska jag och Raja promenera och möta KM som cyklar hem från jobbet just nu!
*****************************************
Kan meddela att Sanna kom lyckligen fram till sin destination och ringde mig ca: 23.25 i går kväll!
+10 grader och flickor i minikjol och T-shirts var bland det första hon såg i Dublin! 
Nu väntar jag på mer info!
Ha en trevlig kväll!
Kram Maja

8 kommentarer:

  1. ja dom tygerna gick inte av för hackor suberba kramisar märit

    SvaraRadera
  2. Ser att Du har fullt upp med handsöm, nesse m.m.
    Här har inte hänt mycket sytt 3 vykort. Tog en promenad i solen.Verkar som fåglarna tror på våren med sitt kvitter.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är bra med kompisar som uppskattar att dom får hjälp, och att dom sen värderar det i fina tygbitar gör ju inte ont :-)
    Helena i Halmstad

    SvaraRadera
  4. Jätteläckra tyger!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Wow så läckra Kaffe Fassett tyger! Vill också ha.

    SvaraRadera
  6. Jag kan inte motstå KFtyger så i går beställde jag 4 paket från Lappelisa, betala för 3.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Det var ju perfekt betalning! Och tygerna har kommit till ett kärleksfullt hem :-) Kram jenny

    SvaraRadera
  8. vilken härlig tröja, ser verkligen skön ut. Vi ses på måndag
    kram Amy

    SvaraRadera