onsdag 9 februari 2011

Utmaning till mig...

...från Duracell i Varberg!!!
När jag fick Evajs vackra Afrika-täcke http://bambisyr-evaj.blogspot.com/ idag så hade hon passat på att skicka med tre tyger som skulle sys någonting av! Först funderade jag på om de var till mig och vad hon hade tänkt egentligen. När jag frågade henne så skrattade hon och jag behövde inte ha mycket fantasi för att förstå att det inte var hennes favorittyger!
Jag vet ju att de Ryska dockorna är jättepopulära runt om i kviltvärlden, men de har aldrig varit någon favorit hos mig. De andra två tygerna däremot är sån´t som som jag gillar och jag kände faktiskt hur mina små grå började jobba igen! 
Tyvärr är det så mycket annat runt omkring mig nu så jag vet snart inte på vilket ben jag ska stå på! 
Det vackra solskenet skiner på snö och is och mitt huvud känns som att det ska sprängas i bitar! Jag vaknar utan huvudvärk och hinner vara vaken i ca: ½ timma innan jag inte ens klarar av att böja på huvudet!
Jag vet att jag klagar och tjatar, men jag lovar att någonstans här så finns hon den, där livsglada och ganska så tokiga "lappMaja".
Tyvärr kan jag inte berätta om allt som är på G, men det kommer! 
Jag vill tacka för alla trevliga tillrop som jag fick i går! TACK; TACK; TACK!!!
Nu behövs denna datorn till annat så jag ber att få önska en God Natt!
Ha det gott vänner!
Kram Maja 

7 kommentarer:

  1. Tack för ett trevligt och givande samtal ikväll,,,och som du vet ser jag fram emot ett alster i dessa """ljuvliga"" tyger.....=en liten utmaning!!!God natt på dig och kram

    SvaraRadera
  2. Dockorna kanske kan komma till användning i ett Afrika-täcke?
    Krya på dig! Kram

    SvaraRadera
  3. Ja de där dockorna känner man igen, har nån sån liten hemma nånstans med många små inuti. Men sett de på tyg har jag aldrig gjort så här bjuder du på en ny upplevelse. Ska bli skoj att se vad du gör med dem! Huvudvärk är ingen favoritkompis och hänger sig kvar fastän man försöker skaka loss den... fräck helt enkelt! Hoppas din torsdag ska bli "värkfri" eller allafall lättare!!! Kram på dig!!!

    SvaraRadera
  4. Nu önskar jag dig God morgon! Själv ska jag strax lägga mig efter ett nattjobb. Jag stickade när det var lugnt och snart kommer nog mitt blå sockpar vara klart :)

    Fina tyger som Eva skickade till dig :)

    Kram!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  5. Usch,stackars dig med huvudvärk.Det tar på krafterna. Hoppas det ger med sig sakteliga-
    Dockorna är ju läckra i ett litet täcke,bara ett tips:-))
    Ha en bra dag.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  6. Gulligt med docktyget i ett täcke kan jag tro.
    Huvudvärk är ju det näst intill värsta som finns. Har haft sedan augusti när jag damma huvudet i gatan sedan jag blev påkörd av en bil...kommer från nacken men blir bättre.
    Dessutom sitter man ju vid datorn ibland så länge så ögonen går i kors o då släpper det ju inte, men det är självförvållat.
    Skall bli kul o se vad du gör av dina tyger.
    Kramiz o må bättre!!!!!

    SvaraRadera
  7. Evaj:Tack Tygerna satte fart på mig! Hoppas att det håller i sig!

    Wivi: Kanske hamnar resten av dockornai ett Afrika-täcke. Vi får se?

    M:Du skulle bara veta hur dåligt jag mådde! Ingen som såg mig kunde gissa att jag höll på att explodera!!! Blev fotograferad. Ska bli Spännande att få se de bilderna!

    Elisabeth: Skönt att du hinner få lite gjort under de lugna stunderna!

    Gudrun: Migrän p.g.a. att mina ögon släpper in för mycket ljus!

    Anki: Visst sitter man vid datorn för länge! Hoppas att du bättrar på dig!!! Tur att det inte gick värre!

    Kram Maja

    SvaraRadera