onsdag 2 februari 2011

Evaj har ju skrivit några gånger om hur hon alltid har tygbitar bredvid symaskinen så att hon syr en kvilt paralellt med sitt "riktiga" arbete. 
Jag tog till mig detta i fjor och sydde slut på en hel bunke med små turkosgröna kvadrater. 
När jag läste Evas blogg http://bambisyr-evaj.blogspot.com/ för några dagar sedan så blev jag påmind om mina färdiga block och i dag plockade jag fram dom!
Tyget som jag visade i går hade varit SÅ snyggt att ha till bårder, 
men det räcker inte så jakten på bård går vidare!
**********************************************************************
Har jag lyckats "lura" någon att mitt ryggonda är borta?
Det är det inte!!!
Jag har mindre ont nu, men borta är det absolut inte!!!
Däremot så har jag "skaffat" mig en handikappshund;-)
Under den här perioden med ryggont så har jag lyckats lära min "håriga" vän hur man
 plockar upp saker som matte tappat eller behöver! 
Gissa om jag blev förvånad när jag tappade blyertspennan som jag använde när jag löste Sudoku. 
Lite på skoj sa jag till Raja:
-Hämta pennan åt matte.
Hon går iväg över köksgolvet, plockar upp den smala pennan i munnen och går fram 
och lägger den i min hand!!! 
Nu kan hon hämta tidningen eller plocka upp vantarna eller vad jag ber henne om!!!
Min underbara Raja under en "ledig" stund!
************************************************
Jag tycker att det vore kul om någon hänger med på min utmaning hos Lizzan i går.
Varför bara sy hjärtan i Februari?
Vi behöver kärlek och hjärtan året runt!
Jag började med ett hjärta i denna.
Kan du se hjärtformen? 
Jag har funderat på om jag skulle ringa in hjärtats konturer med ett Ric-Racband.
Har inte bestämt mig än!!!
*******************************************
Nu blir det go´kväll och natti natti!!!
Kram Maja

10 kommentarer:

  1. Vilka ljuvliga färger, får mig att tänka på en klippa vid havet...:)
    Hoppas du snart blir bra i din rygg....det tar på krafterna när man har smärta. Tur att du har din lilla Raja som hjälper dig, hon e bara för söt<3
    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Dina turkosa lappar blev superfin! Ser tyvärr inte hjärtat... kanske är ögonen inte inställda rätt just nu? Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Så fin den blev, din turkosgröna top. Och vilken duktig vovve, henne skulle jag också behöva nu för jag tror mitt ryggonda beror på för mycket sittande/liggande igår när jag mådde pyton.
    Jag tycker mig se ett hjärta i nedre högra hörnet <3.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Bra jobbat Maria och snyggt blev det oxså.tänk att lilla jag kunde tipsa.Försöker att få ett Januarihjärta!!!Kram och godnatt

    SvaraRadera
  5. Så duktigt av Raja!
    Den turkosa kvilten blev jättebra :)
    Hjärtat ser jag mitt i det bruna. Jag har också kommit in i en brun period, vi får se hur länge det varar...

    Nu är det nattjobb och hemma har jag tyger som väntar.
    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  6. hej hej, tänkte på dig när jag såg detta: http://amybradleydesigns.blogspot.com/2010/01/new-quilt-pattern-just-out.html
    /j

    SvaraRadera
  7. Ska snart skriva ett inlägg om din lilla utmaning, blir nog inte idag men kanske imorgon. Att sy minst ett hjärta varje månad detta år!! Tack för den!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  8. Åhh vad fint det kan bli av bara små restbitar. Duktig kompis du har som hjälper sin matte! kramar Ullis

    SvaraRadera
  9. Vilken duktig hund du har - och duktig matte som lärt ut! Vilken kul idé med extra-quilt vid sidan om. Visst såg jag hjärtat i quilten, men kanske ett band vore en extra kul grej. Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Duktigt av Raja! Jag hade en bekant som var svårt sjuk och satt i rullstol. Hon kunde inte använda sina armar alls och hennes hund fixade det mesta; drog av strumpor, öppnade dörrar, plockade upp saker och kunde röra om i tekoppen. Hundar är bra att ha ;-)

    SvaraRadera