lördag 19 februari 2011

Tokiga stjärnor & Utmaning till mig...

Drakträff i dag och de Tokigaste stjärnorna skulle sys. 
Ny "Drake" på plats och det är så roligt att höra hur
tankar och frågor 
om mönster kommer allt eftersom kunskaperna också kommer! 
Resultatet av dagens sömnad. 
Jag älskar stjärnor och ju tokigare desto bättre!
Vi har kul, men när kameran kommer fram så backas det undan och folk vill inte vara med på bild!
2 av 4 är väl ändå inte så dumt att få med på bilden?
Ser ni kartongen mitt på bordet?
Den var en liten present till mig!!!
Present och present förresten.
Utmaning!!!
Sy något av våra rester!!!
Jag rensade bort trådar och "skrufset".
Det var inte särskilt stora bitar som blev kvar.
Jag kan lova att jag aldrig har skickat eller gett bort något så smått!!!
Någon gång!!!
Tror att det var 3 bitar som har acceptabel storlek!!!
Nästa gång får ni ge mig lite större bitar att leka med!
Jag har till den 19 Mars på mig att sy något av dessa.
Eftersom inget sades om extra tyger var tillåtna så kommer jag att ta det om jag behöver!!!
********************
Ja, nu vet ni vad jag kommer att göra resten av dagen!!!
Eller kanske inte!
Jag sitter under dubbla kviltar och fryser!
Raja hoppade ner från soffan, så från henne får jag ingen extra värme längre!
Undrar om jag kan få KM att värma mig lite?
***************************
Ha en trevlig lördagskväll!
Kram Maja


7 kommentarer:

  1. Hej :-))
    Vilken härlig utmaning ;-) Ska bli skoj att se vad du får till.

    Så läckra stjärnor... lite sunge bli jag på att göra sådana. Kram o ha en skön kväll.

    SvaraRadera
  2. Absolut,stjärnor får gärna vara lite kul och olika. Lycka till framöver.
    Ha en mysig kväll.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Oj det var inga stora bitar! Men du hittar säkert på något skoj med dem... Hoppas någon vill värma dig så att du tinar upp! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. M e n .... oj vad små bitar!!! Det var en utmaning som heter duga. :) Det ska bli kul att se vad du hittar på med dem.
    Jag fryser också fortfarande men började med buset du skickade. Får fortsätta imorgon. Jag mäter och räknar, mäter och räknar, har inget mönster så nu måste jag sätta stopp för ikväll. Nu ska jag bläddra i några quilttidningar. Nej förresten, det ska jag INTE. Hittar alltid något jag blir sugen på att göra och jag har så det räcker.
    Hoppas både du och jag snart får upp värmen, denna kyla suger kraften ur en.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj vilken utmaning. Lycka till. Har inte kommit någonvart med din utmaning ännu.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härligt stjärnor du syr men vilken utmaning du fick, du kan ju använda de som applikationer.
    Hoppas du hittar värme hos KM för det är så jobbigt att frysa.

    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Den där utmaningen fixar du lätt! Kram Lizzan

    SvaraRadera