söndag 6 februari 2011

Stickar och fyndat!

Nej, ingenting sytt i dag heller!
Men jag stickar!!!
Åh, så roligt det är att sticka i "luddig sytråd"!
Nej, jag överdriver lite grand.
Garnet  är grövre än min vanliga sytråd, men kanske inte en del av mina broderigarner!
Visst fäller den lite fibrer, men nu är jag van så det går bättre och bättre!
Tyvärr, så valde jag att sticka brett så mitt arbete kommer nog inte att bli så långt, men nu var garnet slut i Tant koftas koffert och då får man nöja sig med det man har!
********************************************************
Hade "tur som en tok" i dag!
Vi skulle ut och handla och KM sa;
-Vi åker till Coop också!
  Jag tog som vanligt en sväng förbi strykjärnen.
Har en stor favorit som jag använt mig av under många år.
OM man skulle låta strykjärnet stå på för länge så stänger det av automtiskt!!!
Detta är mitt 4:e HUGIN Monsun!!!
Jag brukar alltid ha ett ouppackat i skåpet OM oturen skulle vara framme!
Jag rekomenderar alla som frågar (och nu de som inte frågar;-)) detta strykjärn.
Sist jag kollade så hade det gått upp en hundralapp och kostade 500:-
Idag var de på extrapris och kostade bara 299:- 
Bäst att passa på!!!
**************************************************************'
Fick en utmaning och en frågeenkät hos fritidsförfattaren i dag. 
Massor att skriva!
Tack kära M!!!
Jag svarar en annan dag!
**********************
Ha en trevlig söndagkväll!
Mitt handarbete "ropar"!
Vill sticka!
***
Kram Maja



11 kommentarer:

  1. Den som ändå kunde sticka så där. Avig och rät är min melodi, inga omslag och annat som kan trassla till det. Precis som du har jag saknat våra konversationer över bloggarna. Du den där beskrivningen om hjärtana du gör med det där vattenlösliga vliselinet vill du skicka den till mig på mailen? Mycket roligt har du visat upp sedan jag var hemma sist.

    SvaraRadera
  2. Så fint ditt sticke är, härlig färg på garnet, ooopppsss förlåt tråden, du har. :)
    Jag har också ett strykjärn som stänger av sig när det inte används, suveränt. Tyvärr är det aningen för stort och tungt till våra små lappar men jättebra.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Väldigt vacker stickning! Vad ska det bli?

    SvaraRadera
  4. Evaj: Gott!!

    Carina: Jag stickar bara räta maskor, hoptagningar och omslag i denna!
    Nu har du "Skrufs"mönstret i mailen.
    Tack, har sakna dig!!!

    Carmen: Tack! ja, det är tunnt, men så härligt att sticka i! Detta strykjärnet är lagom tungt. Vi använder det på kurserna med Drakar och Pinglor.

    Irene: Det skulle bli en sjal, men antagligen så tog jag för många maskor så nu blir det nog "bara" en sjalett(jag designar ju helst mina egna saker! Garnet är jättedrygt, men antagligen inte så drygt som jag hoppats på.

    SvaraRadera
  5. Jag har haft ett strykjärn som stängde av sig själv och det var verkligen perfekt. Jag kommer nog att behöva köpa ett nytt snart och då ska jag tänka på Hugin.

    SvaraRadera
  6. Har också ett strykjärn som stänger av sig själv. Har kört med Philips i många år, gillar att de har extra lång sladd! Ha en bra söndagkväll! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  7. Birgitta: Kolla upp det redan nu! Kan inte tänka mig att de har extrapriserna så länge!

    Ullis: Detta har en extralång sladd också! Jättebra med 3 m att fastna i och välta ner strykjärnet i golvet;-)
    Obs! Detta händer ju bara när det är stökigt i Paradiset och jag ställer bort mitt järn på skärbrädan i stället för strykbrädan!
    Ja, sån´t händer hos mig! Därav strykjärn nr:4

    Ha det gott Kram på er!
    Maja

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt garn och fint mönster. Gillar mönsterstickning med hålvarv.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Hej Maja!
    Jag stickar också mest nu, mycket strumpor.
    Jag har skaffat nytt hem åt mina bilder, ingen blogg ännu.
    http://www.23hq.com/SvartaMalin/album/list
    Kramisar Malin i Vallentuna

    SvaraRadera
  10. Så snyggt det blir! Visst är det skönt att ha lite stickning att varva med! Här är det sockar som är på stickorna just nu, försöker sticka när jag jobbar natt men efter halva natten är koncentrationen borta och då är mönsterstickning ingen hit.

    Sen har jag fått väskbacillen och helt fastnat i att sy väskor. Det går inte fort, men är så roligt :)

    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera