onsdag 17 april 2013

Att se saker lite annorlunda och ännu en utlottning!

Jag får nog lov att säga att jag tycker att min, i morgon 23 år gamla, dotter ser saker lite annorlunda!
Hon har massor med fantasi och stor upptäckarglädje!
I Milano köpte Sanna ett kaleidoskop.
Det är ju egentligen inget konstigt med det.
Möjligtvis att hon köpte det till sig själv och att det är ett bra tag sedan som hon sprang runt och puttade kula, hoppade hopprep, blåste såpbubblor och kikade i kaleidoskop.
När hon sedan kom hem så "lekte" vi med det och det var jättekul!
Fantastiskt roligt och fint att se mina lapptäcken i det!
Då plockade hon fram kameran och satte linsen mot kikhålet i kaleidoskopet och tryckte av!
Bara för att testa och se om det skulle gå!
OCH det gjorde det
Tittar man riktigt noga på bilden så ser man min gula "Jewel box".
Ni är många som har rätt, men "Min Pingla Mia" är den som först nämner att det är ett lapptäcke som man kan se på bilderna och därför bestämmer jag helt fräckt att hon får en hög med scraps!
Tack alla ni som varit med och gissat!!

MEN, jag tror att jag har lust att fortsätta direkt med en utlottning till!
I morgon är det 3 år sedan jag började blogga!
Jag har skrivit varje dag sedan dess. En gång har jag missat och inlägget har kommit in just vid midnatt och  det stod söndag istället för lördag, men det blev ett nytt inlägg på söndagskvällen;-)

OM du vill ha chansen att få ett par tygbitar så skriv några rader under dagens inlägg med förslag om vad Du vill att jag ska skriva om eller något som jag skulle kunna visa upp.
Jag låter KM dra någon som får några tyger (som inte är scraps);-D

Nu ska jag gå och lägga mig!
Uppe tidigt i morse och full fart hela dagen!
Just nu "går jag på ångorna" och vill bara bli färdig med vissa saker!

God Natt!
Kram//Maja


11 kommentarer:

  1. Fortsätt som du gör med inspirerande bilder av egna och andras arbeten och Sannas "påhitt".
    Stort grattis till 23-åringen.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att jag vann! Tack!
    Ser fram emot lördag och vår träff!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Jag tycker att din sida är hur bra och inspirerande som helst, vill inte ändra på ett dugg. Och ideer strömmar ju till när du även visar andras lappverk. Trevlit när du visar ett och annat gammalt alster också, man glömmer så lätt och då behöver man påminnas om gamla tekniker. Fortsätt som du gör, jag följer dig varje dag och har en trevlig stund med att läsa och njuta av bilderna. Kram

    SvaraRadera
  4. Du ska bara fortsätta precis som du har gjort hittills. Det är inte klokt vad mycket inspiration jag fått från din sida. Och vad jag har lärt mig mycket.

    SvaraRadera
  5. Jag bara måste gå in och kolla din blogg varje dag, du ger så mycket inspiration och glädje. Jag saknar ingenting utan fortsätt som du gör nu. Ser fram emot att fortsätta läsa och låta mig inspireras.

    SvaraRadera
  6. Jag håller med tidigare kommentarer...det är alltid en mysig stund att gå in till dig och hälsa på! Jag gör det också varje dag!Jag är grymt imponerad att du har skrivit oavbrutet i tre år...det är häftigt i sig...
    Bra förslag att repetera gobitarna...
    Kramen

    SvaraRadera
  7. Så gøy med en utlodning til!
    Jeg synes din blogg er flott som den er, med masse flotte bilder og inspirasjon! Så jeg følger med hver dag! Men jeg forstår ikke hvordan du får tid til alt du lager!

    SvaraRadera
  8. Instämmer i tidigare talare/skrivare. Hur inspirerande som helst att följa det du skriver, förstår bara inte hur långt ditt dygn är, eller vad det är för sorts symaskin du har, som kan sy så mycket så fort. Tiden+att jag har svårt att bestämma mig gör att det inte blir så mycket gjort, även om ambitionen är hög. Att blanda nytt med gammalt är alldeles ypperligt,man lägger ju en del åt sidan ibland på "hårddisken" Grattis till de 3 åren, jag kollar varje dag. Hälsningar Birgitta

    SvaraRadera
  9. Här får man ju inspiration så det kan räcka för en livstid! Jag instämmer helt med de andra. Fortsätt som du gör och visa dina och andras alster.
    Jo just det, du kan ju (om du vill???) visa upp någon gammal "surdeg", som inte vill bli klar, eller något som du gett upp hoppet om, eller något du sytt som du gillade då, men absolut inte vill göra idag!

    SvaraRadera
  10. Tänk att Du började blogga på Din dotters tjugoårsdag! Det tycker jag var ett "sammanträffande" och lätt att minnas.
    Hoppas att Du kommer att fortsätta och att Du finner en glädje i det Du gör här på Din blogg.
    Jag tycker att det är lika spännande varje gång jag läser ett inlägg från Majas Paradis. Och jag beundrar Din kreativitet!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  11. Jag tycker mycket om din blogg! Den är välgjord, färgrik och så gillar jag hur du sätter in dina foto. Texten du skriver är genomtänkt, du skriver med glimten i ögat. Du ger inspiration och inbjuder till daglig läsning. Beundrar att du skrivit varje dag i tre år och allt du delat med dig. Fortsatt lycka till!! Kram från MonicaJ

    SvaraRadera