onsdag 3 april 2013

Det är ju inte förbjudet att ha roligt...

...med sin sömnad!!!
Jag har inte riktigt haft lust eller
velat ta mig tid till sömnad de senaste dagarna,
men en sak har jag bestämt!
Trots vår i luften och mycket annat att göra så SKA 
jag in i Paradiset åtminstone 15 minuter var dag!
För HUR ska det kunna bli någonting gjort om man inte ens försöker?
Jag har sedan många år sparat undan 
de överblivna bitarna från olika projekt.
Nu ska jag försöka sammanfoga dom till olika block.
Någon gång kan de kanske bli ett tokigt, färgrikt, glädjefullt
och alldeles hänförande vackert lapptäcke!

Annars har jag påbörjat kantningen på mitt rosa arbete,
men när jag sedan plockade undan saker 
så lyckades jag plocka undan det också.
Det är iaf inte borttappat!

När jag Skypade med Bettan i kväll så fick jag fråga henne om
hon kom ihåg var jag hade lagt mina CharmPacks!!!
Tur för mig så kunde hon tala om var de var och i vilka lådor jag skulle titta!!!

Ännu mera tur var att hon och hennes KM skulle till IKEA idag.
Gissa vad jag har i mitt kök nu!

Om jag inte är helt fel underrättad 
så börjar Curlingen om en stund och det vill jag inte missa!
I morgon ska jag ut och "ränna" igen,
men som sagt 15 minuter ska jag nog kunna "sno" åt mig i Paradiset!

Nu önskar jag Er alla en God Natt.
Kram
Maja

4 kommentarer:

  1. Så du har ett nytt köksbord nu??!! Då måste det välan sys en ny duk till det då? Det tar mer än 15 minuter det! Det blir nåt färgglatt och riktigt Majigt av dina småbitar tror jag!!
    Kram på dig Maja!!

    SvaraRadera
  2. På 15 minuter hinner jag knappt sätta igång symaskin och strykjärn så för min del skulle det inte bli många cm sydda på den korta tiden. Tror jag sparar ihop mina kvartar till helgen så kanske det blir något gjort ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Spännande att få se slutresultatet av dessa färger!

    Minst 15 min om dagen, låter som ett bra förslag, förhoppningsvis glömmer man bort klockan. Då blir en kvart snabbt en timme...Oooopppppss

    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera