lördag 6 april 2013

Cykeltur?

-Nej, jag har INTE suttit på sadeln och fryst!
Jag bara funderar på om jag är ute och cyklar med detta arbete!
Jag har några olika tankar om den slutgiltiga utformningen,
så inget är spikat.
Hoppas bara att jag får till det och inte förstör tyger och tid!
Jag har inte ägnat så mig åt så mycket sömnad i dag heller,
men OM jag syr lite varje dag så blir det väl något till slut!
**********************
Jag kan rapportera att det gröna arbetet står helt still för tillfället!
Carina skickade tyger och jag lade dom på ett säkert ställe.
Så säkert att jag inte hittar dom!
Tanken är att de ska vara med i arbetet så jag låter det ligga på is ett litet tag
medan jag städar och plockar inne i Paradiset!
**********************************
Tidigare i dag fick jag ett trevligt mail från en kille i Småland.
Han hjälpte sin mamma med ett scrapsbidrag till Aprils utlottning.
Gull-Britt Strömberg har låtit sig inspireras av 
boken Sunday Morning Quilts av Amanda Jean Nyberg och Cheryl Arkison.
Jag tycker att detta arbete är jätteläckert och
gillar verkligen den lite mindre lila rutan.
Häftigt att se, det blir ett utrymme dit ögonen vandrar!!!
Tack för ditt bidrag Gull-Britt!!!

Nu återstår bara några minuter av detta dygnet!
Föräldrataxin ska ut och åka!
Kram på er!
Maja



9 kommentarer:

  1. Oroa dig inte, du får säkert till något fint hur du än bär dig åt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det blir säkert bra!
    Gull-Britts scrapkvilt var läcker.
    kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas "taxi" kunde hitta alla kunder för snart börjar en ny fin dag .Mycket fint du visar.

    SvaraRadera
  4. Titta det snöar,,bikinin åter i byrålådan,,,sömnad blir det idag!!!Häng på Maria..så slipper vi vara så nyfikna!!Bambikram

    SvaraRadera
  5. thanks for stopping by my blog. excited to see your final design!

    SvaraRadera
  6. Du kommer säkert underfund med vad du ska göra med ditt arbete och tygerna som försvunnit hittar du säkert. Gun-Britts scrapkvilt ser jättefin ut. Kram

    SvaraRadera
  7. Får du bara vara i ditt 'paradis' en stund så vet du precis hur du skall göra, fel kan det aldrig bli :)Å de försvunna tyger kommer fram när snön har smält!!
    Må så gott

    SvaraRadera
  8. Wow! Look at all the wonderful colours... a feast for the eyes and inspiration for the soul.

    I love the simplicity of the blocks and the beauty of the palette. Gorgeous!

    SvaraRadera
  9. Känner igen det där funderandet. Det blir nog bra, även om det inte blir som du tänkt dig. Tyvärr ser man oftast bara det som "stör" en och inte det som blev bra. Jag måste nog köpa den där boken... Kramar Ullis

    SvaraRadera