lördag 13 april 2013

Ett av tre är ju inte dumt, eller?

Jag hade en tanke om att jag skulle göra tre olika 
saker i mitt syrum idag.
Under morgonpromenaden, berättade jag för KM om mina planer.
Det var "BARA" detta:
1. Skära till och sy mitt mönster som jag bett Bettan provsy.
2. Skära till remsor och börja jobba med nästa "Pingelmönster".
3.STÄDA I PARADISET!!!
Då är det ju inte konstigt om man är lite besviken att
det bara blev en sak gjord från den listan,
men med tanke på vad mer jag har gjort så är det ju verkligen inte illa!
Här är framsidan på min nya kudde
(innerkudden är  från IKEA och mäter 50 x 50 cm).

Samma mönster som Bettan sydde för några dagar sedan.

Min har bara andra färger och en "scrapsigare" look.
Baksidan med infällda HST allt för att få
tyget att räcka;-)

Jag har fastnat för rosetter.
Både roligt och lätt romantiskt tycker jag.

Ett tag funderade jag på att sy samman blocken så här,
men jag valde det andra utlägget just för att se
hur utseendet ändrades beroende på vilka färger och
tyger som man valt.

Kudden blev bra och är redan invigd.
Eftersom den är så ljus så hamnar den på
sängen där den får vara lite mer i fred än nere i soffan!
Snart ska jag själv hamna i sängen,
så God Natt!!!
Kram
Maja

10 kommentarer:

  1. 33% av det tänkta är väl inte så dåligt!! Kudden blev alldeles väldigt fin tycker jag och skulle gärna ha på min säng jag med. Fast då fick jag ändra färgskalan förstås... till GRÖNT... tror jag :D
    Nu ska jag också sova!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så himla snygg kudde.
    Fortsätta i Paradiset gör du ju idag, eller hur :)

    Ha det gott, kram!

    SvaraRadera
  3. Trycker på Gilla!! Jättemysig kudde. Kram från MonicaJ och ett soligt Skåne

    SvaraRadera
  4. Två helt olika block egentligen,men samma mönster är det ju..tänk vad tygerna spelar roll ...ni kan i Skövde ni!!Kram

    SvaraRadera
  5. Kudden blev jättefin i ditt nya mönster! Kram

    SvaraRadera
  6. Att olika tyger kan göra så stor skillnad, jag föredrar din ljusare variant, har tröttnat lite på svart. Kudden blev kanonfin.

    SvaraRadera
  7. Tänk att samma mönster kan bli så olika?? Väldigt fin,a bägge varianterna!

    SvaraRadera
  8. Snygg kudde!
    (Fast jag gillar inte rosetter..)
    Städa kan man göra en annan gång och Pingelmönster i morgon!
    Söndagskram!

    SvaraRadera
  9. Jättefin kudde! Tycker du valde rätt "utläggning"
    Kram Mia

    SvaraRadera