tisdag 30 april 2013

Redan när vi åkte hem...

...från Ranten förra gången, 
satt jag i bilen och ångrade mig!
Jag skulle ju köpa de där två beige tygerna också!
Varför gjorde jag inte det?
Bettan och jag har pratat om att åka dit igen,
men inte haft tid.
I dag ringde hon och frågade om jag skulle följa med,
just som jag satt och funderade på 
VAD jag skulle sy eller OM jag ens skulle sy.
Som tur var fanns de två beige tygerna kvar!
Vi hade lite mer tur...
...Titti, som äger tygaffären, läser min blogg och
hade börjat spara scraps till mig.
Det slutade med att Bettan och jag fick en säck med scrapsbitar!!!
 KM och jag har stått i trädgården och gjort grovsorteringen
och en hel del fick återvända till säcken,
men när Bettan och jag sätter oss och tar hand om alla
bitar som sparats så kommer vi garanterat att ha en hel del att göra!!!
TACK, Titti!
Detta var verkligen roligt!!!


Det blev inte bara beige.
Jag har upptäckt tjusningen med grönt och hittade 
detta tyget av Anna Maria Horner.
Dessutom fyndade jag band, mera tyger och ännu en linjal.
Nu får jag nog hålla mig borta från shoppingresor
och ägna lite tid vid min symaskin!!!

Jag lät Titti säga ett nummer och
på så sätt fick vi en vinnare i April också!
Bilden "lånde" jag i 

Hoppas att Ni haft en fin Valborgsmäss!
Det har jag,
även om den inte blev som tänkt!

Kram och Natti!
Maja




6 kommentarer:

  1. Ojoj vad här skall sys,,, Grattis Wivi det blir säkert lite vinst från säcken!! Kram till er båda

    SvaraRadera
  2. Ooohhhh vilken lycka!! Tyger i alla storlekar blir glädje, för mig med som din läsare. Tycker att det är lite spännande att du hittar grönt som du tycker om!! Kram från MonicaJ och en Trevlig 1 maj på dig.

    SvaraRadera
  3. Inom vår hobby blir man i alla fall inte arbetslös och nu har du verkligen fått påfyllning av dina scraps. Sen säger jag Grattis till Wivi som vann månadens utlottning! Kram

    SvaraRadera
  4. Oh så kul! Tänk att paradiset har en filial i trädgården :-) Det blir roligt att få se högen med scraps så småningom.
    Ja att grönt är skönt kan vi kanske snart vara överens om. Stackars Sanna som nu får konkurrens om de gröna bitarna!
    kram

    SvaraRadera
  5. Vilka mysiga gröna tyger du hittat!
    Vad roligt med scrapsen, ska bli kul vad det kommer bli.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Oj, vilken glad överraskning. Jag hann inte läsa ovanstående inlägg förrän idag, 1 maj.
    Tack så mycket!
    Det ska bli spännande att se vad som hamnar i brevlådan.
    Kram

    SvaraRadera