måndag 22 april 2013

Jag hade ju iaf alla fall tur med vädret!

Ja, det måste man väl ändå säga!
Med ett syrum som såg ut som jag visade i går och med vetskap 
om att jag MÅSTE städa idag så
är jag jätteglad att solen inte sken lika varmt och vackert
i dag som i går!
Nu har jag bara tagit två promenader med Raja 
ute i snålblåst och lite lätt väta.
Resten av dagen har jag tillbringat i Paradiset
Skypandes med lapptekniksvänner och en hel del mailande!
Plocka, plocka och plocka!!!

Jag hoppas att jag ska bli färdig någon gång på förmiddagen
så att jag kan få sy lite i morgon!
-Inspiration, saknas INTE,
 men nu är det mycket jag vill göra.
***************
I dag vill jag visa två lapptäcken, 
sydda av "min" Pingla Gun.

Annorlunda JellyRoll-Race!

Hur man gör?
Jo, ta två likadana JellyRolls.
Sy enl. mönstret och dela till två arbeten.
man får två kviltar som hör ihop, 
men som inte innehåller exakt samma tyger  i exakt samma mängd!
Häftigt och KUL!!!
Grattis till två snygga arbeten, Gun!!!
***************

Nu ska jag fortsätta vira tyger runt linjal för att kanske få lite ordning på dom!

Ta hand om er!

Kram//Maja

9 kommentarer:

  1. Jättesnyggt... hälsa pinglan Gun det!!
    Så bra att vädret ar på din sida idag så du får ordning i ditt Paradis!
    Hit har det kommit en massa pollen blåsandes nerifrån er säkert... så jag mår pyton med huvudvärk rinnande näsa och hosta. DEt är INTE roligt och värre blir det säger de som kan det där med pollen!!
    Hoppas att du klarar dig ifrån det! Ta hand om dig.
    Kram och God Natt!

    SvaraRadera
  2. Tack Maria för att du fotade mina täcken. Nu kan jag se hur de verkligen ser ut. Det är så svårt att få ett helhetsintryck av så stora arbeten när de ligger ner. Jag lyckade ju inte fota på egen hand som du vet.
    Idag kom det tyger i paket till min systers överkast och jag som inte hinner sy så mycket denna veckan. Får börja skära till de få stunder som bjuds.
    Lycka till med resten av städningen. Själv kommer jag nog bara att röra till det de närmsta veckorna.

    SvaraRadera
  3. Fina täcken! Någon gång ska jag försöka göra klart de två halvorna jag sydde på semestern i somras. Vadd och baksidestyg finns men inte platsen att lägga ihop dem, grrr.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Superfina täcken, snyggt jobbat Gun!

    Sicken tur att vädret var på din sida så du kan få lite reda i ditt rum och kan börja sy snart igen!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. De är jätteläckra täcken!!
    Nu är min Bargello-matta klar:)) Det tog en stund innan jag fattade grejen, men sen tyckte jag det var jättekul! Det kanske t.om blir nån mer Bargello-grej:)) bara namnet e ju för härligt:))
    Kram Mia

    SvaraRadera
  6. Snygga täcken.. Ibland får man vara glad åt lite mulet väder, särkilt om man råkar titta på fönstren..! :O))

    SvaraRadera
  7. Dina Pinglor är fantastiska!!
    Städa inte förmycket..lite stök skall en konstnär ha!!!Kram kram

    SvaraRadera
  8. PS:: Strax passerar du en magisk gräns,,Grattis!! DS::

    SvaraRadera
  9. Fine tepper av yelly roller. Herlige farger.
    Lykke til med rydding i paradiset, det er godt sån inemellom å få oversikt. Men du vet i paradiset er det kreativt uorden som ligger rundt.
    Ha en flott dag.

    SvaraRadera