lördag 27 april 2013

Nästa block och invigning

 Det går inte så snabbt inne i Paradiset just nu!
Några sömmar om dagen och jag får vara glad!
Jag kan inte fatta att jag väntade så länge med att sy detta roliga mönster!

Just detta block började jag på i går och sydde klart i eftermiddags.

Jag utmanar mig själv och plockar fram prickiga tygbitar som 
är just så stora så att det kanske inte går...
Nästa block har en mörkt turkos bakgrund 
och de ligger och väntar på symaskinsbordet.

I dag var vi på Skövde Symaskiners invigning
av de nya lokalerna.
Fullt av folk
och bord dukat med dricka och tilltugg!

Roligt att träffa en massa sömnadsintresserade människor
som man kan "bolla" tankar och idéer med.

Dessutom så börjar "dumma" tankar komma.
Jag har hittat en ny "Janne" som intresserar mig mycket!
Det är ju inte många år sedan jag lovade KM att inte diskutera
behovet av en ny maskin igen...

Kvällskramar!
Maja






11 kommentarer:

  1. Love those wonky stars! Happy stitching....

    SvaraRadera
  2. Vilka underbara stjärnblock du syr! Jättefina
    kram

    SvaraRadera
  3. Härliga stjärnblock, ser ut som nått jag kanske skulle ge mig på ....
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  4. Fantastiska stjärnblock du syr, du har rätt det är fint med stjärnor. Visst behöver man en ny Janne då och då. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  5. Det tuffar på bra med dina fina block.
    Symaskinstankar--samma här, fast borde inte:-))
    Kram

    SvaraRadera
  6. Snygga stjärnor du sytt, finns det någon förklaring till sånna? Visst behöver man nya leksaker med jämna mellanrum:O))) Kram...

    SvaraRadera
  7. Klart du måste "fundera" på en ny symaskin. Kraven ökar ju duktigare man blir, desto fler utmaningar man tar och ju mer man syr!!!!
    Jag har också en (än så länge) hemlig längtan efter en Janome!

    SvaraRadera
  8. Finfina stjärnblock du syr. Jag var också på Skövde symaskiner igår och nya symaskiner är som godis...man vill bara ha men måste hejda sig, lite iaf :) Raijas dopklänningar var verkligen en fröjd för ögat, helt fantastiska.

    SvaraRadera
  9. Wonky stars blocket är jättefint, jag har sytt ett par för längesedan.
    Snygg design du fått på din blogg. Din rubrikbild är bara såå rätt - alldeles "majig". Kram

    SvaraRadera
  10. Hur många symaskiner har du nu?
    Jag har inte använt en bråkdel av allt min Janne kan göra.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jättefint stjärnblock!!
    Jag missade tyvärr invigningen men fick en fin överraskning när morsan kom hem:))
    Kram Mia

    SvaraRadera