fredag 19 april 2013

Färdig firarfredag!

Jag skrev i går att jag hade en sak till att fira.
Något som jag ville hålla hemligt
ett litet tag till.

Den är klar nu!!!
(tänk er en fanfar också;-))

DEN BLEV JU BRA!!!
Jag är jättenöjd och glad över hur den 
blev till sist!!!
Jag ville nämligen bli helt färdig med
att fästa alla trådar och fixa det sista!!!
Efter alla sorger och besvär jag haft med denna så kunde jag
äntligen fotografera, mäta den och rulla ihop den till ett litet paket!

Här är den utrullad igen!
Vilken tur jag hade att Sanna inte hade tid att komma hem
förrän dagen efter hon fyllde år!
Baksidan är inte den snyggaste,
men lite typisk mig
(man tar vad man har).

Så är den då äntligen klar min
"Katherines Twirl".
Den är 124 cm x 196 cm
eller
49" x 77".
Jag bytte mig till tyger av mina bloggvänner:
 och fick en hel del mörktgrönt 
av  Gunilla.
Även Eva bidrog med några gröna bitar!
TACK till ER !!!

Nu har alltså dottern fått en födelsedagspresent.
Jag har lärt mig ett nytt mönster och
mitt GRÖNA bidrag till Regnbågsquiltar är klar!!!
Det är väl också värt att fira?!?


Jag länkar till Amandajean 
och 
hennes finish it up Friday!

Kom ihåg min lilla utlottning!!!
Jag vill gärna ha fler tips!
I morgon kväll drar jag en vinnare!
Kram
Maja

24 kommentarer:

  1. Ett kjempe flott teppe. Dette kommer til å varme din herlige datter i mange år. En fin helg ønsker jeg hele din familie.

    SvaraRadera
  2. Å så fint täcke. Mönstret är hur fint som helst och färgerna är underbar. En mycket fin födelsedagspresent till din dotter.

    SvaraRadera
  3. Grönt är skönt Sanna ,,mamma har lyckats va??IAF tycker jag det,,,säg till mamma också att hon skall vara sig själv med sitt bloggande ,,inte lyssna på andra....BambiKram till Er båda!!

    SvaraRadera
  4. Härligt, här kommer en massa grattis i efterskott och grattis till en superhärlig skönt grön quilt.
    Förstår att Sanna är lycklig, det skulle jag också vara.

    Trevligt helg!
    Ha det gott, kram till dej.

    SvaraRadera
  5. Din gröne blev fin tycker jag (grattis till din dotter) här har jag fått mina gröna tyger till bårderna till min gröne så nu ska jag baaaraa få tid och ork att sy på bården och sen macka den mm.

    KRamar Eva.

    SvaraRadera
  6. Grönt är skönt trots allt... eller hur? Vad roligt att du inte gav upp utan tröskade dig igenom ditt motstånd till grönt!

    Den är JÄTTEFIN tycker jag och Sanna passar alldeles utmärkt i sin nya kvilt!! Det blev väldigt bra med de mörkgröna krumelurena till det ljusare gröna!! GRATTIS till SANNA lite i efterskott!
    Kram till dig MAJA som inte gav upp!!

    SvaraRadera
  7. Kul mönster! Den är som en sommaräng. Grattis till er båda och kramar

    SvaraRadera
  8. Ett stort grattis till två fina flickor - Maja och Sanna! Maja som sytt en härlig kvilt och Sanna som haft födelsedag och fått en fin kvilt!
    kram till Er båda
    "storasyrran"

    SvaraRadera
  9. Verkligen snyggt! Vilken tur din dotter har som får så fint täcke.
    Yvonne

    SvaraRadera
  10. Nydelig! Det der teppet overgikk mine fantasier om hva den fjerde grunnen til feiring var!
    Datteren ser veldig fornøyd ut, og med god grunn!

    SvaraRadera
  11. Jag är inte den som gillar grönt...men denna kvilt var ju kanonfin...många vackra gröna nyanser. Samt ett väldigt roligt mönster...
    Du har gjort det igen, Maja!
    Kramen

    SvaraRadera
  12. Oh, Maria! What a wonderful, beautiful surprise! Your green quilt for Sanna is gorgeous. Seeing the smiles on your daughter's face, I think you made her the perfect birthday gift. She's sure to treasure it.

    I had to smile when I read what you named the quilt. I'm honored! You should be so very proud of the beautiful finish - you did an amazing job combining all those greens. I love it!

    SvaraRadera
  13. Visst är grönt skönt. Det är en jättehärlig Snail Trail som du sytt. Grönt är en av mina favvisfärger och det är bara en superhärlig kvilt. Jag förstår att dottern blev superlycklig.
    Kram

    SvaraRadera
  14. Suuuperduper snyggt!! Vem kunde ana detta resultat, mycket fin och ihop med Sanna blev det ännu bättre. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  15. En underbar kvilt du sytt till din goa dotter.
    kram Gudrun

    SvaraRadera
  16. Grönt är skönt = sommar :-) Täcket är jättefint och jag förstår att Sanna blev glad.
    Har massor av gröna tyger men tycker det är så svårt att få nyanser som passar ihop. Du har verkligen lyckats.
    Fortsätt ditt bloggande på ditt vis, vi är mååånga som gillar det.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Säger bara: WOW! Ursnygg! Fortsätt att blogga som du gör, det är ju det som är så bra.
    Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  18. Blogga på Ditt vis för det är Du bäst på!
    kram

    SvaraRadera
  19. Den är ju helt underbar! Grönt är skönt! Vad bra att dottern gillar den!
    Ha en skön vårlördag!

    SvaraRadera
  20. Jättefint täcke! Sanna passar jättebra i det!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  21. Jamen du ser! Den blev ju hur fin som helst!
    Grattis till "dotra"!
    Kram

    SvaraRadera