måndag 8 april 2013

När jag väl har börjat...

 ...att sy nessar så har jag svårt att sluta!

Dagens nessesär är en prototyp
för att visa Sanna att det fungerar att brodera på en liten tygbit
och sedan fälla in den i arbetet.

Allt är scraps!
Jag tog hand om bitar som blivit över efter att
jag skar till min gröna Twirl.
Dessutom så håller jag på att öva mig på att
"fixa och trixa" lite grand.
Flera av arbetena man ser ute i "bloggland" 
är så tjusigt pyntade och det är jag inte så duktig på!
I dag vågade jag mig på tittremsor, två prairepoint tulips, 
två knappar och en fjärilsprydnad;-0)
Bild på baksida och insida.
Jag brukar inte göra botten på detta viset,
men tror att det är snällare för symaskinen
än att sy genom alla de lagren som det blir när jag viker
som jag brukar.
Kul att testa, 
men jag har svårt för att skära rakt för hörnen!

Måste bara sluta med några ord från Katherine
"Wow! Look at all the wonderful colours... a feast for the eyes and inspiration for the soul".
Det var en del av hennes kommentar om mina scrapsblock från i helgen.
Just så är det för mig!
En fest för ögonen och inspiration för själen!

Tänk vad bra det ser ut i engelska 
och vad svårt det är att uttrycka sig så snyggt på svenska!
Jag har redan tackat Katherine för de fina orden,
men Tack än en gång och jag kan bara konstatera att det är väldigt roligt  att
hitta en likasinnad scrapssömmerska oavsett om det är här eller "over there"!!!

Glöm inte min scrapsutmaning!

God kväll!

Kram
Maja




.

10 kommentarer:

  1. Att sy nessar är ett gift, det är det många av oss som har erfarenhet av! Jag tycker också att det är svårt att dekorera. Men du har lyckats jättebra! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Snygg nesse. Precis mina färger :-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilken fin nesse, den inspirerar......

    SvaraRadera
  4. Nessar är fina men jag tycker inte de är roliga att sy:) fast just nu syr jag inget annat heller. "Alla" mina tyger ligger bara och tittar på mig. Det är full rulle på jobbet igen och mycket annat när man kommer hem så det blir soffan på kvällen. Har tittat på Lanarte-broderier räknade korsstygn att ha på kvällen vid tv:n men kan inte bestämma mig för vilket. Det är kul för en del motiv finns kvar sen jag sydde på 90-talet:)
    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Visst blir dessa skapelser som ett gift, bara en till, bara en till! Jättefin var den i alla fall, bara pynta på:O)) Kram Immi

    SvaraRadera
  6. Din nesse är jätteläcker och fint dekorerad.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  7. Den necessär är jättefin och snyggt dekorerad. Håller med, ibland blir jag alldeles grön av avund när jag ser allt snyggt men det är svårt när man själv skall göra det. Men precis som med allt annat är det övningen som skall till.
    Och visst är det roligt med beröm! Njut i fulla drag, kram

    SvaraRadera
  8. Pretty zip pouch, Maria! The embroidery is the perfect touch.

    I'm marvelling at your beautiful scrap patchwork. It's a glorious riot of colour! So lovely and my favourite kind of patchwork.

    I feel the same way, my friend, it is great to find a like-minded scrap-lover. I thank you for all the inspiration you give!

    Kram
    Katherine

    SvaraRadera
  9. Det är verkligen en söt nesse. Roligt med en lite annorlunda form också. Och väldigt sött med fjärilen!

    SvaraRadera
  10. Härliga scraps ,,härlig nessecär och härliga Maja!!Bambikram

    SvaraRadera