måndag 29 april 2013

Jag önskar att jag kunde visa framsteg...

...på sömnadsfronten,
men det kan jag inte!
Idag har jag "bara" lagat mat, deklarerat och
bläddrat i böcker.


Jag tänker inte ge mig in på någon recension av böckerna.
Jag hittar saker i dom alla som jag vill testa!
Kanske inte ett helt täcke, men något block då och då.
Dessa kändes som ett bra köp, iaf för mig!
Denna linjalen köpte jag på 
Skövde Symaskiner när jag träffade
Pinglorna senast. 
Skamligt nog är den fortfarande inte "utsläppt" ur 
sin skyddsplast.
"Pingel Gun" har sytt en väska med cirklarna
i denna mall.
Den blev jättebra!
Jag ska be henne skicka en bild på den så att Ni också kan få se.

Här kommer en bild som jag efterlyste från "Pingel Mia":
Hennes nya badrumsmatta på plats.
Snacka om att ha tagit upp exakt grön nyans från golvet och lagt med i mattan!
Bra jobbat, Mia!


Nu ska jag stänga ner och gå och lägga mig.
Ja, det är Valborgsmässoafton i morgon,
men om jag inte får sy så blir jag nog lite "purk"!!!

Natti natti!
Kram//Maja



7 kommentarer:

  1. Med denna inspirations källa är det klart du hinner att sy imorgon,,både böcker och mall!!Ha en trevlig Valborg/Bambikram

    SvaraRadera
  2. Du hittar så många roliga böcker! Jag vågar inte varken köpa nya eller titta i mina gamla just nu då är det risk för att det börjar ryka i hjärnan:))) har så mycket inspiration att sy just nu.
    Mattan blev perfekt till min lilla toa:)) jag tycker den ser mycket finare ut i verkligheten:) den ser nästan lite ful ut på bilden:))
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Jodå jag har allt sett att du ändrat din sida och jag tycker den är snygg och mer majig!! Något som också är fint är dina nessar... Hoppas du hittar inspiration i dina böcker. En trevlig Valborg till dig. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  4. Trevlig Valborg och första maj!
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  5. Den där linjalen har vi på Södergården. Har funderat på att låna hem den och testa. Det får bli till hösten.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga böcker du har hittat, speciellt den som heter Quiltblocks go wild. Alltid brukar det finnas något kul alster man hittar som man vill sy. Kul med mattan till badrummet, men törs man gå på den eller ligger den vid sidan om. Önskar dig en skön Valborg och 1:a Maj med lite mer värme än idag! Kram

    SvaraRadera
  7. Valborg... grått, kallt och blåsigt här. Därtill väntas ju smällare så klart och vettskrämda hundar!! Jag hoppar gärna över en dag som denna... men det går ju inte förstås!
    Hoppas di får sy lite idag då! Du har ju en guldgruva att hämta inspiration ifrån!
    Kram

    SvaraRadera