torsdag 18 april 2013

Firardag och fortsatt utlottning!!!

Idag firar jag att det är: 

*tjugotre år sedan som jag blev mamma första gången! 
*tre år sedan jag började blogga
och 
*Rajas12-åriga födelsedag!
Dessutom firar jag en annan sak, 
men den får vara hemlig i några timmar till!
*********************************************
Tack för alla snälla o
rd om att Ni gillar bloggen som den är!
Naturligtvis har ni en "lott" för det!
Någon har kommit med förslag och det gillar jag och
tänker visa upp en och annan "surdeg".
Kanske blir det någon "skrytgrej" och lite annat "plock".
Jag tänker iaf fortsätta med denna utlottningen och hoppas på fler förslag och
tankar från er!
På lördag drar jag en vinnare och visar vad jag skickar till någon av er!
Det är helt ok att skriva en kommentar "i dagarna tre" och på
det viset få tre "lotter" och alltså fler chanser till vinst!
*********************************
Något jag inte firar är att internetet är lite svajigt just nu!
Jag är inte ens säker på att jag kan publicera detta i kväll!
Nu ska jag iaf gå och lägga mig!
Natti Natti!
Kram//Maja

10 kommentarer:

  1. Best wishes to you and your beautiful daughter - celebrating 23 years!

    Congratulations on 3 years of blogging, Maria!

    Now you've got me wondering what undisclosed thing you will also be celebrating.... ;o)

    SvaraRadera
  2. Grattis till fina Sanna och sötnosen Raja❤
    Jag kommer inte på just nu vad det där hjulet heter var det Dresden?? Jättesnyggt är det i alla fall!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Utmaningar är bra, får fart på en. En ide jag hört om är att bestämma ett visst nummer på en sida i en tidning eller bok. Och så syr man något från det. Nytt sidnummer varje månad, men det behöver inte vara samma källa.Kanske kan vara något när året med scraps har gjort sitt. Ha det

    SvaraRadera
  4. Stort GRATTIS till dig som mamma, hundägare, bloggerska och naturligtvis grattas även dotter och voffsing!

    Jag gillar när vi törs sticka ut och vara stolta över det vi syr!
    Mer sånt...

    Upp till kamp att vi är skitduktiga på det vi gör och att vi älskar att visa upp det vi själva har gjort samt att titta och läsa om vad andra har gjort för fint!

    Jag tycker att Gunilla A hade en rolig idé om sidnummer!!!

    Kramen

    SvaraRadera
  5. Jo, jag funderade över en sak som jag skulle tycka vara kul att Du skrev om. Men om Du själv är intresserad återstår ju att se!
    Som Du vet har jag ju sytt en julbonad designad av Dig som heter Julefrid.
    Jag har köpt ett mönster till designat av Dig som heter Hjärtängel. Den bonaden har jag tyvärr inte sytt (ännu!).
    De mönstren köpte jag "verkligen inte i denna vintern"! Utan för flera år sedan.
    Min undran är nu om Du gjort fler mönster som Du har haft till försäljning?

    Dollandesign

    SvaraRadera
  6. Tre år! Tänk vad tiden går. Vi träffades ju först på Zoomin. På blogspot har vi hållit på i drygt två år. Jag försökte också skriva varje dag men ibland räcker inte tiden till - och jag har inte hunnit göra något att visa upp.
    Fortsätt visa bilder - gärna också så'nt som du är missnöjd med (som lite tröst för oss som inte alltid lyckas).
    Kram

    SvaraRadera
  7. Congratulations to you and your lovely daughter.Have a fun B-day!

    SvaraRadera
  8. Gratulerer med trippeljubileum! Og nysgjerrig på hva du ellers feirer! Har en ide, men det kan jo være egne fantasier som kommer fram hos meg.....
    Morsom ide med å velge et sidenummer i ei bok! En annen er å velge fra første side i den siste boka du leste. Det kan jo være en skikkelig utfordring å finne noe som kan bli motiv og bilde.

    SvaraRadera
  9. Jag tycker det är jätteroligt att läsa din blogg. Gillar dina idéer och tankar. Blir sååå inspirerad, även om jag inte alltid kommenterar :) Önskar jag hade tid att sy dygnet runt!
    Kram och grattis till trippeljubiléet.
    Gun A. rutigt

    SvaraRadera
  10. Grattis på den stora dagen! Visst är det speciellt när barnen fyller år. Då minns man hur det var när de föddes, och andra roliga episoder!

    SvaraRadera