söndag 21 april 2013

Bargello-lördag med Pinglorna

Pinglorna och jag har träffats i några år nu.
Vi försöker att hitta nya saker att testa och lära och idag var det dags för Bargello.
Min Duk/bond var ett exempel på hur man kan "leka" med mönstret
och jag uppmuntrade dom att gå sina egna vägar.
Mia har sedan sytt en badrumsmatta till sitt nyrenoverade badrum.
Perfekt färgmatchning!
Verkar detta vara en okay vinst?
Jag hoppas att Bibbi tycker det!
KM nämde en siffra och 
det var hennes namn som stod på "rätt" rad.
Charmpack, vadd, extra tyg, broderitråd, knappar,
dragkedja och ett inte helt matchande band ingår!

Tack till alla er som svarat på mina frågor
och som gett tips om innehåll i bloggen.
Det finns ingen anledning till oro att jag 
inte ska vara mig själv i framtidens bloggar!
Jag är som jag är och
det går nog inte att ändra på!

I kväll var det datorn som inte ville och jag upptäckte nyss att
halva mitt inlägg hade försvunnit!
Att det inte hann in i tid visste jag för det strulade hela tiden, 
men att hitta ett inlägg med några bilder och ytterst lite text
var väldigt förvånande!

Nu ska jag iaf gå och sova!
Efter Pingelträff på
Skövde Symaskiner så var det släktträff 
och födelsedagsfirande 
hemma hos oss.
Dagen har rullat på!
Natti natti!
Kram//Maja



7 kommentarer:

  1. Jag gissar att du är väldigt trött i kväll??
    Suss Gott!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bargello er en flott teknikk! Morsomt å leke med farger og stripebredder! Fine begge de du viser, og fin gevinst til den heldige!

    SvaraRadera
  3. Vad kul ni måste ha haft! Bagello är spännande. Grattis till vinnaren!
    kram

    SvaraRadera
  4. En jätterolig teknik, och så ser det så avancerat ut. Jag gissar att det blir många vackra kviltar av era flitiga händer.

    SvaraRadera
  5. Men hallå... så glad ag blir!! Vilken underbar vinst! Hälsa KM och tacka för valet av "lott"! Jag tittade ju in nån gång i natt... men då trodde jag att du somnat mitt i inlägget :D Här har vi äntligen vår även i rabatten och där blommar både snödroppar och krokus!!
    Stor kram!!

    SvaraRadera
  6. Först Grattis Bibbi!!Nu vill vi se ett alster ganska omg.!!
    Din bargello Maria luktar vår,,,grönt är skönt!! Bambikram

    SvaraRadera
  7. Det var kul att sy bargello:) Den är snart färdig.
    Kram Mia

    SvaraRadera