onsdag 10 april 2013

Vild och galen eller ordnad och ordentlig?

Jag vill så mycket!
Denna boken kom till mig idag.
Som vanligt har jag inte hunnit mer än bläddra lite snabbt i den,
men det ser kul ut!
Billig var den den också (tack för det Adlibris).
Jag konstaterar att de vanliga kviltmagasinen som jag brukar köpa är
åtminstone 10 kronor dyrare.

Hrm... så var det det där med ordnad och ordentlig.
Den här har jag visat tidigare.
Rätt så ordnad, eller hur?
Den finns sedan 2010 på Irland hos en kompis till Sanna,
som använde den som "betalningsmedel" efter att ha fått bo ett tag
hemma hos kompisen "i nödens stund".
Jag måste erkänna att jag saknar den!

När ska jag få tid att sy 60 stycken Aftonstjärnor?
Jag gissar att det kommer att ta sin tid eftersom jag mest
"leker" med scraps!!!
Kanske ett projekt för sommaren?

Nu blir det ett annat projekt!
Bläddra i böcker
(ni får se de andra som kom, en annan dag).
Natti natti!
Kram
Maja





8 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Förstår att du saknar detta vackra stjärntäcke, men det gör säkert någon annan glad!
    Ha det så gott! Yvonne

    SvaraRadera
  3. Den boken verkar rolig! Kuddarna på bilden var jättefina, fastnade mest för den längst fram:)
    Ditt stjärntäcke är underbart! Det är så snyggt med stjärnor!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Boken ser spännande ut, kudden längst fram är jättefin. Precis som din blåa quilt, förstår att du saknar den. Ser med spänning emot fler boktips från dig. Fast har precis själv beställt Stora boken om stickning och Stora boken om virkning. Är nu inne i en sån fas. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  5. Visst är det kul att man kan vara så motsatt ibland. En gång syr man så strukturerat och i full ordning. Men desto roligare då att vara helt galen ibland, och bara sy på!
    Det verkar vara en kul bok med massor av inspiration.

    SvaraRadera
  6. Så klart att du saknar det fin täcket... det skulle jag också göra.
    Här råder fortfarande dataförbistring och jagblir så trött på det!! Men det ser ut som om det ska fixas idag.
    Ha det gott i vårsolen!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Inte konstigt att du saknar detta täcket, det är jättefint! Förstår också att du undrar över när du ska hinna sy 60 nya stjärnor... själv hade jag undrat över hur jag skulle sy EN stjärna :-)

    SvaraRadera