torsdag 11 april 2013

Jag ritade och Bettan testsydde

Den 14 Mars satt jag på bussen och fick helt plötsligt en idé.
Hur skulle det vara om man sydde ett block som såg ut så här?
Snabbt upp med penna och papper och började rita!
Tyvärr hade jag vanlig kulspetspenna och en linjerad bok!
Jag ritade fel och fick göra om.
 Riva papper ur en inbunden bok,
är inte kul och stör mig något särdeles!!!
Eftersom jag var på väg in mot stan så skyndade jag mig till pappershandeln 
och köpte både specialblock och raderbara kulspetspennor i alla tänkbara färger.

Sedan var det ju det här med tiden!
Hur jag än vänder mig så har jag "rumpan där bak" 
och jag hinner inte allt jag vill testa!!!
Jag frågade Bettan om hon ville.
-Jo, naturligtvis, men det var ju det där med tiden...

I förrgår ritade jag av mitt mönster och gick hem till henne.
I går Skypade vi och sydde.
I dag gick jag återigen hem till henne och fotograferade!!!
Bilden på 4 sammansatta block ser ni högst upp!
Otroligt bra av Bettan!!!!
TACK!!!
Snyggt blev det mot den svarta bakgrunden och
de orange/blå mönsterfärgerna är med.
Det har blivit hennes signum!

Nu vet jag ju att jag satt på bussen och fick en idé,
där resultatet blev detta block.
Kanske har någon annan, någonstans i Världen kommit på samma sak!
Inte vet jag!
Jag vet att jag iaf inte sneglat på någon och medvetet snott en idé!

OM Du vill så ta gärna och sy några block och testa!
Kan du blogga om det så gör gärna det och skicka gärna en
bild till mig!
OM jag får tid så syr jag en också, 
men då lutar det nog åt en "scrapsig"!

Ha det gott och ta hand om er!
Godnattkramar!
Maja


9 kommentarer:

  1. Så snyggt det blev. Du ska naturligtvis hitta på ett eget namn på detta block.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Snyggt block! Det blev jättesnyggt med de färgerna också!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Så snygg, jag tycker den är så himla fin. Lisbeth T

    SvaraRadera
  4. Tänk så bra det blir med bara kvadrater och HST!
    kram

    SvaraRadera
  5. En flott blokk du har tegnet, Tenk så deilig for deg å få gjort noe kreativt på en buss reise. Gleder meg til å se en du eller ett teppe med denne blokken. Ha en flott helg med masse kreativitet.

    SvaraRadera
  6. Härligt block du har designat, och så bra att ha en sykompis så nära som kan hjälpa en! Kram

    SvaraRadera
  7. Det är inte bara fru G som skall få beröm..utan även sömmerskan.Flaggan i topp till er/bambikram

    SvaraRadera
  8. Flott blokk og flott fargekombinasjon! Det er morsomt med trekanter og kvadrater!

    SvaraRadera
  9. Fint block! Grattis till idéen! Uppsytt ser det ut som ett fyrverkeri tycker jag!
    Gun A, rutigt

    SvaraRadera