onsdag 24 april 2013

Sakta scrapssömnad

Flera kommentarer i förra veckan löd:
- När scraps-utmaningarna är över så kan man ha nya utmaningar
genom att sy det som finns på en bestämd sida i en tidning eller en bok.
Ja, visst kan man ju ha det!
Det låter ju kul, tänkte jag, men hur vore det om man
redan nu sydde något från någon utav alla dessa böcker som man klickar hem?
Scrapssömnad ska det vara 
och sakta ska det gå!
Jag har haft mina ögon på ett bestämt block, 
men jag har inte kommit mig för att sy!
Idag, äntligen, efter de senaste dagarnas städning
så plockade jag fram tyger, bytte blad i kniven, vände till skärmattans
oanvända centimetersida och skar!!!

Ja, här hade jag tänkt sätta in en bild på mitt block,
 men jag får inte in något nytt i dag (det bara står och snurrar)!!!
Denna bild hade jag inne i bloggen den 5 januari 2012. 
Då kom boken till mig!
I dag har jag sytt ur den för första gången!
Ni som har boken och är intresserade
(det är blocket på sidan 178 som jag sytt).

För att inte stressa mig själv så har jag bestämt att det ska bli 
MAX ett block per gång jag sätter mig för att sy dom!
Förhoppningsvis får jag in bilden i morgon 
och kanske är det fler av er som köpte boken 
som är sugna på att sy några roliga stjärnor!

God Natt!!!
kram//Maja

6 kommentarer:

  1. Det låter helt otroligt för att vara du Maja! ETT block på dag... ja vi får se!
    Sov Gott
    Kram

    SvaraRadera
  2. Bra att du tagit fram boken:-))
    Köpte den och har lite dåligt samvete att jag inte sytt något ur den.
    Stjärnan har jag länge velat sy.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  3. Ser fram emot att få se resultatet. Kram

    SvaraRadera
  4. Vilken bra ide! nu hade jag en anledning att få beställa en bok igen :). Och hänga på i långsamt tempo.... det passar mig. Ha det

    SvaraRadera
  5. Tack Maja för att Du plockat fram boken. Jag hittade den i bokhyllan och har knappt bläddrat ännu. Nu får den komma fram och kanske kan också jag bli inspirerad?
    kram

    SvaraRadera
  6. Hej Maja
    Den boken har jag också och har bläddrat mycket i den. Troligtvis blir det något så småningom från den.
    Ska bli spännande att se vad du åstadkommer ur den

    SvaraRadera