söndag 7 april 2013

Jag som hade laddat upp...

...inför nattens Curligfinal
genom att sova middag i eftermiddags,
under detta härliga scrapstäcke 
(ja, jag skryter, men jag tycker att denna kvilt är härlig)!
Det gick att sova väldigt gott under det också;-)
Baksidan är, som vanligt, en blandning av stort och smått.

Nu fick jag veta att matchen inte kommer att visas i
direktsändning, utan kommer att eftersändas i morgon förmiddag!

Då skulle jag sitta och sy hade jag tänkt,
men jag får vara flexibel och tänka om i mina planer;-0)

I dag har det blivit en hel del sytt, trots den där 1 och ½ timma
långa sovstunden och en riktigt lång och härlig promenad
på förmiddagen.
Jag lyssnar helst till något när jag syr.
Just nu är det "Brobyggarna" av Jan Guillou som snurrar i stereon.
Jag vet att jag är lite sen och många redan har läst del två i serien,
men det finns många titlar som vackert får vänta på sin tur 
i min "Vill lyssna på lista".
När jag ska få tid att sitta ner och läsa vet jag inte,
men de vanliga böckerna som ligger och väntar hinner dammas 
och flyttas på både en och tre gånger innan
jag tar tag i dom!

Har ni något boktips?
Skriv gärna och berätta.

God Kväll 
och
God Natt!!!

kram
Maja







10 kommentarer:

  1. Mitt boktips får bli Ann Rosmans böcker om Marstrand. De utspelar sig i både nutid och historisk tid. Grymt bra och den fjärde boken, Mercurium, var otroligt gripande. Kramar Ullis

    SvaraRadera
  2. Brobyggarna kunde jag inte släppa och sen blev det nummer två!! Ska fundera över boktips och återkommer i frågan!
    Åhhh... vad jag tycker om den blå!! Har jag blivit vaccinerad tro?? Att den är skön att sova under förstår jag. Den är väldigt vacker!!
    Kram och god natt

    SvaraRadera
  3. Härlig kvilt med 2 lika fina sidor!
    Boktips: Gräspojken av Christer Lundberg. Det är en rolig bok om du gillar det.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Det förstår jag att du sov gott under den quilten!! Den är både snygg i färger och mönster, baksidan gillar jag med. Som grädde på moset anar jag din quiltning.... Jag gillar att läsa biografier och tänkte ge mig på Robert Gustavssons. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  5. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  6. Det ble et kjempefint teppe. Dette kan du trygt være fornøyd med :-)

    SvaraRadera
  7. Ett herlig blått teppe til glede ser jeg. Det varmer nok godt ja. Ha en trivelig uke.

    SvaraRadera
  8. Så flott blått teppe, og det er jo flott på begge sider!

    SvaraRadera
  9. Förstår jag att du sov gott under din blåa kvilt, vad du lyckas bra med dina scraps. Sen vi flyttade till Skåne har det blivit väldigt dåligt med läsande så tipsen du får i kommentarerna lägger jag på minnet! Kram

    SvaraRadera
  10. Åh, så vackert blått täcke!
    fantastiskt!
    Yvonne

    SvaraRadera