fredag 12 april 2013

Det blev lite till!

Jag satt uppe länge i går kväll och kviltade mitt scrapstäcke.

I morse skulle jag bara sy en lång söm för hand 
och sy ett kantbandet och sy på det.
När det var dags för kantbandet så 
ångrade jag mig!
Jag tyckte att kvilten hade en konstig storlek
och jag bestämde mig direkt för att
"rädda" den!
Det behövdes mera för att få rätt fason på mitt arbete!
Jag rotade runt och letade
 i en låda med halvfärdiga- och överflödiga block 
och tillsammans med lite scrapstyger så
blev det ett längre täcke!
Nu är storleken 183 x 135 cm 
eller
72" x 53".

Nytt och gammalt i en "salig röra"!
Tyvärr syns det bara i min gula scrapsbag
att jag har varit och plockat!
Ett tag de senaste dagarna så
var jag säker på att jag inte skulle gilla vad jag gjorde,
men jag kan bara säga att jag älskar detta!!!

Det blommiga tyget hade räckt till hela baksidan,
men jag gillar överraskningen och kontrasten med
Michael Miller-tygerna.
även här blev det nytt och gammalt;-)

 Ett projekt är nu avslutat!
I helgen hade jag tänkt att fixa till det i trädgården.
Kratta och städa lite.
När jag vaknade i morse var allt vitt och det har snöat
hela dagen!
Då är det inte svårt att bestämma:
Mitt syrum får besök i morgon också!!!
*******************
Jag länkar till 
och 
kollar in allt annat som blivit färdigt och bloggats om i dag!

Ta hand om er!
Kram
Maja




8 kommentarer:

  1. Flott og fargerikt teppe med mange spennende detaljer!
    Valg av aktivitet er lett når det snør ute! Godt ha alternativ til uteaktivitet, selv om det klør i fingrene etter å starte hagesesongen også!
    God syhelg!

    SvaraRadera
  2. det där är vad jag kallar ett scrapstäcke!! Helt underbart!! Tänk vad du ska må gott inlindad i det när du sitter ute i skymningen och lyssnar på fågelsången... när det blir så varmt så du inte fryser fast i stolen förstås!!
    Ta hand om dig du med!
    KRAM

    SvaraRadera
  3. Marias scraptäcke,,detta mönster har då ingen gjort tidigare ,,så designen den är din!!Grattis!!Bambikram

    SvaraRadera
  4. Såååå fräckt, härligt och oförutsägbart!! Jag bara älskar det.... Vilket arbete!! Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  5. Du er fantastisk til å lage restetepper, jeg er imponert !! klem fra meg ;-)

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt scrapstäcke. Man blir glad av att titta på det!

    SvaraRadera
  7. Google translate is funny. But whatever language this is wonderful and such fun. I love the scrap happiness!!!

    SvaraRadera
  8. Vilket scapshärligt täcke! Snötäcket däremot kan ju ta och spara sig till nästa vinter. Aprilväder it is.

    SvaraRadera