lördag 27 augusti 2011

Natti Natti!!!

Att det är friidrotts-VM har nog de flesta av er uppfattat.
I detta hushåll betyder det att "de gamla"
får konstiga sovtider och likaså att vi är vakna på de mest underliga klockslag!
Nu när jag skriver detta är klockan 19.00 och vi ska äta kvällsmat 
och sedan gå och lägga oss.
Någon gång i natt ringer klockan och då blir det nog lite kaffe för att
få igång oss.
Något som jag gillar med sport på TV är att jag hinner göra så mycket.
Sy på lukkekanter, virka, brodera eller som nu sticka sjalar!!!
Här är ännu en som blev klar för någon timma sedan.
Royal Baby Alpacka från Tant Kofta
Jag har inte vägt den ännu, men kan tänka mig att den väger ca: 70 gram.
Den är stickad med Knit-pro nr;3,5 och med dubbelt garn.
Blockningen var inte snäll.
Väldigt varmt vattenbad och hårdhänt urvriden.
Jag ville se vad som händer med en bångstyrig nacklinje!!!
Denna har varit jätterolig att sticka och är egentligen en "räddningssjal".
Detta är det 3:e exemplaret av samma garn!!!
Men vilket garn sedan!!!
***********************
Nej, nu är det dags för "mörkläggningsgardiner"
och att ställa väckarklockan!
Hoppas att ni får en trevlig lördagskväll!

Kram Maja


7 kommentarer:

  1. Trots allt besvär så ser den fin ut. Hoppas bubblig halskant ger med sig.

    Natti natti... sällan jag får säga det till någon som ska lägga sig FÖRE mej :-))
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Fin sjal, du får berätta sedan hur halskanten uppför sig.
    Ha en trevlig kväll framför TV-n med idrott och handarbetspyssel.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Nej, jag hade faktiskt ingen aaaaning om att det är VM. Men så är ju inte jag som alla andra heller. Hoppas att den fina sjalen går att tämja :o) Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Låter riktigt skönt att gå och lägga sig:-)).

    Läcker sjal du fått klar.
    Tack för alla besök hos mig och klart du skall göra en krans. Det går fort och är så kul.Frisk luft och motion får man också.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  5. Snygg sjal...och angående skorna får jag väl gå o gå långt då:O)))
    Sov gott, men aldrig jag skulle stiga upp för att titta på tv mitt i natten, tur vi alla är olika!Kram Immi

    SvaraRadera
  6. En härlig sjal du stickat. Snyggt med de olika färgerna
    Kram
    Britt-Inger

    SvaraRadera
  7. Var hemma vid midnatt igår ,efter en trevlig dag!!Det fullständigt öste ned på E6:an och mina ögon var alldeles trötta vid hemkomsten.Idag barndop i Göteborg och nu är vi hemma även därifrån.Blir en tidig kväll på kudden tror jag idag!!/kram

    SvaraRadera