lördag 13 augusti 2011

Man vill ju inte...

... vara förutsägbar! ;-D
Efter gårdags kvällens bloggande stickade jag färdigt min lila sjal!
Här är den bara slängd över axlarna för att få den fotad.
Storleken på den gör att jag misstänker att den kommer att bli 
mycket använd i höst och vinter.
Den värmer hals och axlar, men hindrar inte armarnas rörelser.
Vikt ca.350 g. 
Stickad fram och tillbaka på rundsticka 3,5.

Just nu ligger den på blockning.

Tacka vet jag Biltemas hoppehage!
Förra fredagen, när brorsan och hans dotter Sara var här så hoppade vi
och skuttade, kollade siffror och räknade fingrar med hjälp av den.
Idag får den jobba så som jag tänkte när jag köpte den.
****************
Jag hade världens tur i dag.
Hittade en garnvinda på Gengåvan 45:- 
Ett FYND!!!!
Fast innan så hade jag gjort ett ännu större FYND!
4 st grön- & 6 st rödmelerade nystan. 20:- styck.
100% ull.
Så tänk på det, Sanna. 
De gröna är till dig, 
men det blir inga strumpor av dessa.

Min sömnad då?
Är det stiltje i Paradiset?
Nej, men just nu är det mycket som sys som 
inte kan visas upp på ett tag.
Dessutom så är det ju så trevligt att sitta och sticka
och kolla på TV i sällskap av KM.
Premiär på den engelska ligan i dag!!!
Fast mycket av fotbollen får jag kolla alldeles själv:-(
Han är ju inte lika "fotbollstokig" som jag!

Ha nu en trevlig lördagskväll!
Det ska jag försöka ha!!!

Kram Maja


10 kommentarer:

  1. Har precis skrivit en kommentar på ditt förra inlägg och ställde en fråga där, det ena svaret fick jag nu......Biltema!!...... Sedan visar du upp ännu en snygg schal och inte nog med det den är lila. Min favvisfärg. Kram från MonicaJ

    SvaraRadera
  2. Lila!!! vart tog det turkosa vägen??

    Jag var helt säker på att det skulle bli turkost... du är då inte förutsägbar :-))

    Ha det gott framför tvn.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Lila! snygg färg det också, och så var sjalen! Vilken tur att jag kunde påminna dig om boken, skynda dig och läsa, den var så rolig..Kram Immi

    SvaraRadera
  4. Det låter jättebra:) tror att jag har strumpor så att jag klarar mig... Kram Sanna

    SvaraRadera
  5. Vilken vacker sjal! Och du klär verkligen i färgen! Vilka fina fynd du har gjort! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  6. Snygg sjal i skön färg, den blir härlig nu när hösten börjar nagga i hörnen.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Oj så avundsjuk jag blir! En garnvinda hade varit toppen!

    Den lila schalen är jättefin - hade du velat dela med dig av mönstret?

    SvaraRadera
  8. Den sjalen blev ju jättefin...tålamod att sticka sådana saker har jag nog inte - brukar bli nedlagt efter max 10 v eller ngt..haha
    kul ide med mattan från biltema - tänk vad man kan använda många skaer till massa olika saker ändå...
    Kramiz

    SvaraRadera
  9. Jättefin sjal och jättefin bild på dig!
    Nu har jag varken stickat eller sytt på en vecka. Vi håller på att renovera hallen i Göteborg och det tar sin lilla tid.
    Ha det gott!
    Kram Mia

    SvaraRadera