söndag 21 augusti 2011

Majas äventyr i svampskogen och dagen i Paradiset.

Visst skulle det kunna vara titeln på en bok!
Mina äventyr i svampskogen är av det lite skrattretande slaget.
KM och jag kom ut på en stig ca: 30 meter framför en kvinna.
Vi hann inte långt innan hon var framme vid oss och förbi.
Hon stannade och plockade svamp och vi gick förbi.
Innan vi visste ordet av var hon förbi igen för 
att hinna fram till nästa ställe innan vi kom dit!
Man kan ju tycka att skogen borde vara stor nog för alla,
men tydligen så invaderade vi "hennes" svamprike!
Vi beslöt oss för att gå efter henne istället och plocka de svampar som hon inte såg.
Det blev några liter;-)
*************************
När vi kom hem satte jag KM i arbete med att 
snickra bordshöjare så att jag
sparar lite på ryggen när jag ska skära mina tyger.
Efter ett skypsamtal med Lizzan igår 
så kände jag att det nog kunde vara smart att städa i Paradiset 
och kolla vart alla saker fanns.
Det finns alldeles för många saker där inne!!!

Hittade dom här i en låda!
*******************************************************
Förhoppningsvis blir det sydag i morgon!
Jag längtar efter att få skapa!!!

Ha en skön kväll, en bra natt
och en underbar morgondag!

Kram Maja

16 kommentarer:

  1. Avis på ditt svampplockande, här har det varit så torrt, nu har det kommit regn så de är nog på väg, får se om vi hinner ut nästa helg.

    Läckra block du hittade :o)

    Kram Lena P

    SvaraRadera
  2. Vilka fina block du hittade.
    Jag har broderat idag men saknar några färger så det kanske får bli en tur till tygaffären där de även har DMC-garner.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej och hå från Varberg. Hörs vi i morgon?kramen

    SvaraRadera
  4. Testade att skriva på min telefon och det gick bra.Mysiga block du hade liggande, ibland finner man glömda saker när det städas.Kramis igen och sov gott

    SvaraRadera
  5. Men stackars människa, hur i all världen ska hon kunna ha koll på skogens alla svampar?
    Könner igen det där med att ha för mycket grejor i syrummet. Fast det är inte så dumt att hitta saker man inte visste man hade, för det är billigare än att shoppa :o) Kramar Ullis

    SvaraRadera
  6. Tänk vad man kan hitta i gömmorna när an otar ordentligt! Håller tummarna att får en sydag idag!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  7. Du läskar med ditt svampprat:-))
    Blocken är så läckra.
    Kram Gudrun

    SvaraRadera
  8. Ja tänk va mycket konstigt man kan få se i skogen:O)) Städa i syrummet det fick jag göra igår efter kursen så nu är det fint igen....jättesnygga block du hittade i dina gömmor, sånt hittar aldrig jag:O)) Kram Immi

    SvaraRadera
  9. Vilka fina block Du hittade!

    Det är så synd att jag bor så långt från Dig, jag älskar kantareller.

    kram

    SvaraRadera
  10. Ha ha när det gäller bär och svamp avslöjas inga platser
    Vi hade sommarstugegrannar som alltid cyklade ut i skogen Gömde cyklarna så man inte skulle veta vad dom var. Den skogen är stor och räcker till alla. Vacker quilt Du har hittat igen
    Kram Marianne

    SvaraRadera
  11. Världen och dess människor är allt bra förunderliga :0)
    Vilka fina block du hade i dina gömmor!
    Kramen/Sussie

    SvaraRadera
  12. backlink seo strategy backlink service relevant backlinks

    SvaraRadera
  13. Det mönstret tycker jag är så snyggt. Det kommer att bli fint i en kvilt.

    SvaraRadera
  14. Läckra block! Ser nästan ut som godisbitar. Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  15. Maja, du ska veta att jag är avundsjuk på ditt svampplockande, dels för att du får sådana sköna skogspromenader. Men ffa för att ni hittar så mycket kantareller!
    Jag älskar verkligen dessa svampar! Men har inga svampögon alls...
    Som tur är kan jag få någon liter om jag har tur, av pappa och mamma som är flitiga i skogen.
    Men jag skulle så gärna vilja (ha tid att gå i skogen och) hitta dem själv!
    Kram på dig!

    SvaraRadera