onsdag 3 augusti 2011

Både jag och min dator...

...ger snart upp i värmen!!!
En konstig rand har dykt upp långt ner i bild 
och den stänger av sig titt och tätt!
Varför berättar jag då detta?
Jo, just nu så är jag glad om jag hinner skriva kommentar hos någon.
Jag hinner heller inte läsa alla era bloggar, 
men jag försöker!

I dag var vi med Raja hos djurkliniken.
Vår veterinär är jättetrevlig, 
men jag undrar verkligen om en kostnad på 400:-
för att prata några minuter och lyfta på överläppen
verkligen är relevant!!!
Raja ska fortsätta med medicinen,
 men är mycket bättre i sin mun.
En allergisk reaktion har gett henne stora sår som nu sakta
håller på att läka.
Tacksam som man är så står man med kortet i handen
och betalar, men inte glatt!!!

Tänkte att jag skulle visa vad jag sytt.
Fick ju ett uppdrag av dotra!
Ny "rygga" med plats för blöjor, vattenflaska, kamera och plånbok.

Jag gick upp redan klockan 7 i morse för att hinna sy lite innan
hjärnan "smälte" och samtidigt  försöka slå Mr.Deadline på käften!!!
Kan bara konstatera att det är tur att jag har några bra sprättar!!!

Ett lappverk av Jeans.
Kunde inte hålla mig.
Ville överraska Sanna och "hennes" tös lite.
Nallen syns ju bara när man öppnar "ryggan".
Samma med namnet.
Syns ju bara när man tar av "ryggan".
                                                 
Här är den gamla avlagda.
Jag tycker att den ser riktigt fin ut här, 
men sanningen är att den är både blekt och 
 sliten så att tyget är fransigt.
******************
Nej, nu är det bäst att trycka på publicera.
Vågar inte hoppas på att datorn vill
så länge till!

Ha en trevlig kväll!
Kram Maja




9 kommentarer:

  1. Snyggt jobbat...Jag har också en beställning. Jag tycker inte om det igentligen men det är trots allt min syster som ha beställt en väska. Jag tycket att det är jättesvårt att möta önskemålen vad beträffar färger och modell.

    SvaraRadera
  2. Det var väl skönt att Raija är på bättringsvägen, fick ett tråkigt besked om att "vår lånehund" blev avlivad idag. Kram Carina i Furulund

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att Raja är bättre, sötnosen!
    Jättefin rygga!!!
    Idag har jag börjat sticka på sjalen.
    Kram Mia

    SvaraRadera
  4. Vilken snygg rygga, jeans blir alltid snyggt och den lilla björnen var ju för söt...Själv har jag en beställning på en stick o virkväska:O)) Kram Immi

    SvaraRadera
  5. Snygg rygga och kul med nallen under locket ;-)
    Hur har det gått med dina axlar och armar med allt syende och stickande. Var rädd om dig!
    Jag njuter av värmen och virkar flera rutor.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Godmorgon,godmorgon!!Hoppas din nya telefon funkar ,det finns ett sms där...
    Gott att höra om Raja.
    Tror Sanna får vandra runt extra mycket nu på Irland,,med en så spännande rygga!!Kramar

    SvaraRadera
  7. Vad skönt att höra att Raja är bättre!
    Snygg ryggsäck och kul med lite överraskningar. Den kommer Sanna att få mycket nytta av. Kram Annika

    SvaraRadera
  8. snygg rygga och det glädjer mig att Raja är bättre. Angående din dator kan jag rekomendera dig att öppna den på baksidan och dammsuga ur allt damm, det gjorde susen med min trötta lap-topp som bara stängde av sig!
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  9. Snygg rygga! Kram, Gunilla G

    SvaraRadera