måndag 22 augusti 2011

URK!!!


Ja, jag har sytt i dag, 
men eftersom jag helt plötsligt började må "urk" så blev inget färdigt.
Jag passar på att visa mina servett-askar som jag hade med i
 Annikas http://quiltar-och-silver.blogspot.com/  tävling i stället.
Här är löparen jag sydde av Evajs
utmaningstyg med sin tillhörande servett-ask.
De ska hem till mor och far, men det får bli lite mer vinter först!


Denna servett-ask sydde jag först.
Den har stått på bordet i köket sedan den blev färdig.
Jag gillar tankevärda ord och meningar och denna som 
står på detta tyget tycker jag är så bra!!!
***************
Med detta tackar jag för mig och
 hoppas att alla ni som läser detta mår mycket bättre än jag just nu!!!
Hoppas verkligen att jag INTE blir sjuk!!!

Ha en trevlig kväll!
Kram Maja

13 kommentarer:

  1. Aj då... Låter inget vidare. Hoppas du inte blir sjuk.
    Löpare och servettask är jättefina:)
    Kram till dej!

    SvaraRadera
  2. Oj då, sjuk vill man ju inte bli....även jag mår urk, har ont i halsen men ska nu gurgla mig med Vademekum:O))det hjälper säger min Km....fina saker du visar som alltid. kram och krya på dig..

    SvaraRadera
  3. Det låter inget vidare. Jag håller tummarna för att du inte blir dålig!
    Servettaskarna är superfina! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  4. Tänkvärda ord!
    Håller tummen för att du vaknar pigg som en lärka och frisk som en nötkärna i morgon!
    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Krya på dig!
    Fina saker du sytt (som vanligt).
    Kram

    SvaraRadera
  6. Kolla in "Sewing Crazy Curves Without Pins Video" här: http://www.backporchdesign.com/video_tutorials.htm
    så får du se att Drunkard´s Path går hyfsat enkelt att sy.
    Har testat tidigare och det funkade bra!
    Kram igen

    SvaraRadera
  7. Krya på Dig och hoppas Du vaknar pigg och nyter i morgon! Kram

    SvaraRadera
  8. Snabbt!Vi har Norge främmat här. Så därför är jag inte kontakt bar idag .... Men hoppas i morgon.god natt och kram

    SvaraRadera
  9. Jag hoppas verkligen att du mår bättre idag.
    Din servettask är jättefin. Förr eller senare ska jag också sy mig en.

    SvaraRadera
  10. Hoppas innerligen du mår bättre idag. (Försökte skriva en kommentar från telefonen igår, men det fungerade inte!) Tycker din löpare och servettaskarna är jättefina. Kram Annika

    SvaraRadera
  11. Snygga arbeten som vanligt! Hoppas du mår bättre idag. Kram, Gunilla G

    SvaraRadera
  12. Oj vilka fina saker Du sytt. Gillar färgerna turkos och brunt.
    Krya på Dig.
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera