måndag 15 augusti 2011

Man kan ju inte bara ha roligt..

...man måste ju ha lite kul också;-)
OM man tänker så 
så kanske man inte lägger ner allt för mycket möda på att 
sitta och ha tråkigt  alt. vara sur!!!
Som nu t.ex. när den ena Knit pro stickan nr:3,5 "råkade" gå av!!!
Att jag just nu dessutom stickade mönsterstickning med
omslag och hoptagningar gör ju inte saken bättre!
Fast man får nog vara glad om man inte har värre saker att störa sig på!!!
******************
Jag har SYTT!!!
Dessutom har jag mackat och frihandskviltat!!!
Kan man ha mer än en Janome 1600?
Jag har seriösa tankar på att skaffa en till.
Då skulle man alltid kan ha en till sömnad och en till frihandskviltningen.
Tänk vad skönt det vore att slippa sitta och byta
pressarfötter och stygnplåt!!!
Den vanliga sömnaden går så snabbt med 1600,
som bara är en raksömsmaskin, men oj, vilken speed den har!!!!
************************
Efter en dag med väldigt mycket regn
så gick KM och jag ut i skogen en timma nu i kväll.
Jo, det blev lite kantareller i dag också.
Våran tant blev så glad och det finns plats för mer i frysen,
så vi fortsätter att plocka till henne;-)
***********************
Hittade denna bilden.
En bra påminnelse på vad jag började på att sy för
ca: 1 år sedan. 
Scraps i svart, vitt och grått.
Klarade inte av att bara sy i dessa färger den gången heller 
utan "slängde" in lite kontrast:
Undrar just vart jag lagt dessa block?
Denna kallade jag för Engelsk Lakritskonfekt.
Kom att tänka på den efter Annemarlen och Gudruns kommentarer i går.
***************************
Min KM har just lagat stickan!!!
Måste fira med att sticka några varv!!!
***************
Ha en fin kväll allihopa 
och 
ett litet extra Hej till Carina S-E   lol!!!
Kram Maja


7 kommentarer:

  1. Det blir säkert något fint av detta när det är färdigt.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Söndriga stickor är inte kul, tur att KM kunde laga :)
    Lakritskonfekten ser intressant ut, hoppas du hittar blocken!

    Kramar!
    Elisabeth

    SvaraRadera
  3. Vad skönt att du fick stickan lagad! och jag hoppas du hittar blocken - de ser jättefina ut och blir säkert en härlig quilt. Kram Annika

    SvaraRadera
  4. Klart man ska ha kul, det är som mycket roligare än att vara sur. Just för tillfället är jag riktigt sur på mina arbetskamrater och det kommer sitta i ett långt tag....men jag ska försöka ha kul oxå...
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga block, jag som älskar lakritskonfekt, eller "mattlump" som vi kallade dem som barn:O))Skoj att du hade samma linjalställ, kan vi vara lite lika?:O))Kram Immi

    SvaraRadera
  6. Sitter oxå och stickar skall bli schal till dottern kram märit

    SvaraRadera
  7. Ska bli kul att se om du hittar blocken och resultatet senare. Det är allt bra att ha en KM då och då ;-) Kram, Gunilla G

    SvaraRadera