torsdag 11 augusti 2011

Efter två försök...

...att få till en snygg och tuff avslutning på min sjal i
Royal Baby Alpacka, 
(som jag köpte i början av sommaren av
så tröttnade jag i eftermiddags och repade upp
en bra bit :-(
Nu blev det bara en kvadrat med en liten virkad uddkant.
Egentligen helt perfekt att ha som scarves och nästan viktlös.
Den väger bara 60 gram!!!
Andra bilder kommer när den är blockad och klar.
Den är ju faktiskt inte genomskinlig.
Nu är det dags att försöka
nysta och få till trasselhögen med "fluffgarn"
som hamnade i en stor hög i sofffan!!!
Det kommer att bli en utmaning;-))
*****************
Inget sytt idag,
men jag har umgåtts med mor och far.
 KM överraskade med att ta flex
och komma hem tidigt.
2 timmar i skogen och en halv kasse kantareller.
Åh, vad det är skönt att bara vara!!!

TA HAND OM ER!!!
Kram Maja


6 kommentarer:

  1. Håller helt med dig, det är sååååå skönt att inte ha något planerat utan bara vara, fast nu börjar snart jobbet igen och med det blir det andra bullar:O)) Kram Immi

    SvaraRadera
  2. Först trodde jag du hade mönsterstickat siffrorna, sen kom jag på att det var biltema-pusslet hihhi &0 gram tung sjal måste väl nästan vara fjäderlätt?1 Det låter alldeles underbart! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. hihi... jag funderade också över siffrorna... finns det melerat garn som det blir sådana av?! Nejdå, så klar det var underlaget som hade siffror :-)))
    Tycker den blir fin jag. 60 gram är ju superlätt.
    Kram till dej denna "bara vara" dag.

    SvaraRadera
  4. Ska bli kul att se sjalen utan siffror, hihi.
    Har ni inte plockat rent på kantareller ännu? Hur mycket får tanten plats med i frysen?
    Kram

    SvaraRadera
  5. Håller med Wivi - fast jag tycker den ser helt fantastisk ut (trots siffrorna :-) )!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Samma här inget sytt nu gäller stickning och svampskogen. Plockade lite gula kantareller. Dom tittar upp nu efter 47 mm. regn för ett par dagar sedan
    Ha det bra
    Marianne

    SvaraRadera