tisdag 9 augusti 2011

Små sår och fattiga vänner...


...ska man inte förakta, sägs det.
Jag "råkade" få några små sår på mitt högra pekfinger idag! 
Mitt eget fel, men skinnet gick sönder, blod kom ut och det var ju en hund 
(älsklingen här hemma)som orsakade blodviten.
Nu ska jag äta antibiotika i 10 dagar.
Stelkrampsspruta får jag nog avstå från eftersom jag reagerade så väldigt på den förra sprutan för 20 år sedan.
När sedan läkemedelstillverkarna envisas med att tillsätta färgämnen i medicinen så har man inte bara en utan flera orsaker att oroa sig för när man äter den. 
Förstår att olika färger hjälper i medicinutdelning, 
men olika former på tabletterna borde också fungera tycker jag.
Nu lyckades jag få vita tabletter, men eftersom de inte hade de på det första apoteket 
så fick vi åka till ett apotek mitt inne i stan!

Ja ja, bara klagan gör ingen glad,

men glad blev jag idag när posten kom!
Eva J ville sparka på mig lite och få igång mig inför höstterminen.;-)
Kan ju behövas, eller?

Julutmaning som ska vara klar
FORT, FORT, FORT!!!
Vi får väl se; Bambi!!!

Ännu ett pyttetäcke.
Tyvärr, inte exakt i storlek eftersom jag pratade i telefon samtidigt
som jag gjorde i ordning det.
Tror nog att det värmer lika bra.

Ha en fin kväll!
Kram
Maja

9 kommentarer:

  1. Ohh ännu ett fit Pyttetäcke, här sitter jag och stirrar dumt på mina tyger och får inte igång motorn, den är ta mig sjutton tvärdööö, symotorn alltså...
    Hoppas såren läker fort...
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  2. Det är inte lätt att vara allergisk märker jag. Det verkar vara konstiga färgämnen och spår av både det ena och andra i nästan allt :o( Var rädd om dina sår och hoppas de läer snabbt! Kramar Ullis

    SvaraRadera
  3. Ja dina sår måste läka fort!! ...för nu har du att göra!! om du vill...lycka till!!och bamse kramar

    SvaraRadera
  4. Du har helt rätt täcket värmer även om storleken inte är rätt. Jag förstår om du gnyr över mediciner och apotek, jag gillar inte reformen med utbytesmediciner, jag brukar inte kunna byta ut originalet mot en kopia. Jag struntade i att försöka ta in katten som var på rymmen, var inte så sugen på en ny kur med penicillin. Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken otur med blödande finger. Hoppas det läker snabbt och utan problem.

    Fint pyttetäcke och spännande att se vad du gör med tyget.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Min mamma fick lila tabletter nu senast. Förra gången var de turkosa. Knasigt.
    Täcket med "blomkrukor" är fint och katterna är söta. Har de rutiga vingar?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hoppas du blir bra i ditt finger snabbt!
    Kram Mia

    SvaraRadera
  8. Förmodligen är pyttetäcket helt rätt size för en familj. Annars väljer de ju ett annat? Värmer gott gör det garanterat! Kram jenny

    SvaraRadera
  9. Ta ordentligt hand om Dina små sår ....

    Vilket härligt tyg Du fick. Skall bli roligt att se vad Du hittar på.

    kram

    SvaraRadera