lördag 20 augusti 2011

Man kan ju undra...

...varför jag alltid måste hitta på lite svåra och jobbiga saker.
Som nu t.ex.
Jag fick för mig att KM och jag skulle ta en cykeltur till Maxi.
Ca:8 km tur och retur i blåst. 
Dessutom med en tid att passa.
Inte lätt, men vi hann hem till 
Tv4 film och "Tjejen som visste för mycket".
Snacka om en gammal goding!!!
Här är en sak till som gör att jag undrar VARFÖR???
Jag började sticka en ny sjal i förra veckan.
Tyvärr så gillar jag inte formen på den.
Varför ska det vara så svårt att få en rak nacklinje?
Ni som stickar mycket sjalar; måste fråga och hoppas på svar.
Hur 17 får ni en rak nacklinje?
Mina blir som en liten bulle mitt i nacken.
Egentligen gör det väl inte så mycket. 
Det är bara att rulla ner den och så värmer det ändå mer,
 men jag VILL inte ha det så!!!
Nu repar jag den ena och stickar den andra samtidigt!
"Hur kul som helst"!!!
**************
Hoppas på en trevlig kväll!!!
Ha det gott!!
Kram Maja

4 kommentarer:

  1. Började sticka en sjal för ca 1 år sedan men har inte kommit mer än drygt hälften så jag kan inte svara på din undran.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tur ni hann hem i tid, den fien är verkligen en gammal goding ;)
    Kram Lizzan

    SvaraRadera
  3. Hihi.. några stickråd kan jag inte ge, men jag vet att det inte är roligt att repa upp.

    Tycker att det ser fint ut, din sjalstickning!

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Du får kanske bita i det sura äpplet och kolla i ett mönster.... ;) Men så tror jag att jag skulle börjat i nacken :)

    SvaraRadera